Senaste nytt

Tips för Florida

Voyageur

Medlem
Kära BC:re, behöver inspiration och tips för kommande Florida jul & nyår 2015. Efter att aldrig tänkt tanken, är resan plötsligt bokad. 4 dagar är bestämda till en början i Miami sedan är det vidöppet med planering. Hyrbilen är bokad och lämnas återigen 10 dagar senare i Jacksonville, FL, vilket gör att det mesta inom Florida är inom räckhåll. Pensionärernas och golfarnas mecka har mycket att bjuda på verkar det som!

Vad bör man inte missa? Guldklimpar längs vägarna? Små städer med pittoreska stränder?
Nyårstips- vart vara? Cape canaveral, värt det?

Tackar och bockar för alla tips!
 

Bibinski

Medlem
Jag har endast spenderat 17h i Miami men vill ändå lämna ett tips om ni vill smaka på södern. Stället heter Yardbird Southern Table & Bar och serverar fantastisk mat om man gillar det amerikanska köket. Ligger vid Miami Beach. Deras mac n cheese är att dö för och likaså "mamas chicken bisquits" :)
 

AABack2ARN

Medlem
Cape canaveral är absolut värt ett besök. Har varit en gång på området och tog då en guidad busstur samt såg uppskjutningen av den sista rymdfärjan från Florida. Då stod vi långt utanför området, men det var likväl mycket imponerande.

Små städer som är värda att stanna till i är Boca Raton och West Palm Beach.
 

Voyageur

Medlem
Jag har endast spenderat 17h i Miami men vill ändå lämna ett tips om ni vill smaka på södern. Stället heter Yardbird Southern Table & Bar och serverar fantastisk mat om man gillar det amerikanska köket. Ligger vid Miami Beach. Deras mac n cheese är att dö för och likaså "mamas chicken bisquits" :)

Detta ska jag nog checka in! Alltid velat smaka mac&cheese ;) Och miami beach är ett måste under de 4 dagarna.
 

Voyageur

Medlem
Cape canaveral är absolut värt ett besök. Har varit en gång på området och tog då en guidad busstur samt såg uppskjutningen av den sista rymdfärjan från Florida. Då stod vi långt utanför området, men det var likväl mycket imponerande.

Små städer som är värda att stanna till i är Boca Raton och West Palm Beach.

Låter härligt! Tänkte kolla om nyår firas något speciellt runt Cape Canaveral, det kunde ju var lite kul.

Angående Boca Raton och WPB, är det nåt speciellt som inte bör missas där eller menar du den generella atmosfären?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag har framför allt varit i Flordia sen vår/tidig sommar, dvs april-juni så jag vet inte riktigt hur jul/nyår hanteras. Det var framför allt atmosfären som jag gillade, en härlig blandning av förmöget folk, pigga pensionärer (med lila hår) som åkte omkring med golfbilar och trendiga matställen, som jag inte kommer ihåg namnet på. Boca Raton har ett bra konstmusuem för modern konst kommer jag ihåg - men om det är värt en omväg är jag tveksam till.
 

Senator

Moderator
Key West.. bara bilresan ut är värt en resa. Boka hotell nu är mitt tips, ni har valt den dyraste tiden på året :) Sedan finns det några trevliga ställen på Golfkusten, rakt över..

Överskatta inte sol och bad möjligheterna norr om Miami/Fort Launderdale/West Palm Beach på denna tiden. En bra dag på denna tiden är 25 grader i Miami och kanske 18-19 i Orlando.
 

segra

Medlem
Spenderade 3,5 v i Florida för ett par år sedan över Jul & Nyår och som @Senator skriver
ska man inte överskatta vädret. Vi hade frost på nätterna i Orlando samt ett par dagar med
max 15 grader.

Bästa stället vi var på var Naples, riktigt trevligt ställe. Kanske lite högre medelålder på invånarna
men ordning och reda överallt. West Palm beach är också trevligt.
 
Toppen