Senaste nytt

Kort med självriskeliminering för hyrbil?

pswe

Medlem
Det är lite av en djungel, jag hyr mycket bil både hemma o utomlands o min slutsats är att Santanders kort är väldigt bra. Det som framförallt är värdefullt och som skiljer från många andra är att det gäller även i Sverige samt att även skador som inte når upp till självrisksbeloppet ersätts.
 

mha321

Medlem
Det är lite av en djungel, jag hyr mycket bil både hemma o utomlands o min slutsats är att Santanders kort är väldigt bra. Det som framförallt är värdefullt och som skiljer från många andra är att det gäller även i Sverige samt att även skador som inte når upp till självrisksbeloppet ersätts.
Däremot verkar de ha tagit bort att det gäller för hyra på hemorten, som det gjorde förut. Eller har jag missat något där?
 

pswe

Medlem
Däremot verkar de ha tagit bort att det gäller för hyra på hemorten, som det gjorde förut. Eller har jag missat något där?
Jag gör samma tolkning som du, det krävs resa men inrikesresa räcker, frågan är hur generösa de är i tolkningen av vad resa är.
 

t90tho

Medlem
Jag gjorde en liten sammanställning här: hyrabil24.se/forsakring/ (nedre delen av sidan).

Något viktigt kort jag missat? Tog inte med ALLA som finns...


Jag tror inte villkoren på Handelsbankens Allkort är korrekt beskrivna, jag forskade i detta i samband med tidigare bilhyra. Så här står det på hemsidan och min bank bekräftade detta.
"Självriskskydd för hyrbil utomlands om skadan överstiger hyrbilens självrisk."

Dvs, om det blir en skada mindre än hyrbilens självrisk får du stå för den själv. Annars betalar försäkringen självrisken.

Ytterligare en anledning att skaffa Handelsbanken Platinum som inte har denna lustiga begränsing.
 

Nemo

Medlem
Jag tror inte villkoren på Handelsbankens Allkort är korrekt beskrivna, jag forskade i detta i samband med tidigare bilhyra. Så här står det på hemsidan och min bank bekräftade detta.
"Självriskskydd för hyrbil utomlands om skadan överstiger hyrbilens självrisk."
Dvs, om det blir en skada mindre än hyrbilens självrisk får du stå för den själv. Annars betalar försäkringen självrisken.
Ytterligare en anledning att skaffa Handelsbanken Platinum som inte har denna lustiga begränsing.
Oj ja det missade jag. Det var verkligen en märklig regel.
Det sjuka med denna regel är att om du får en liten parkeringsskada (som kostar mindre än självrisken att laga) så lönar det sig (för dig) att då sparka sönder några strålkastare så att totala skadebeloppet blir mer än självrisken.
 
Toppen