Senaste nytt

Hur fungerar det att resa med British Airways från JFK?

Stefan62

Medlem
Jag reser från JFK - LHR kl: 07.15 på morgonen...

  • När bör jag lämna Manhattan?
  • Finns särskild incheckning/fast track för BA First?
  • Är det värt att besöka Concorde Room så tidigt på morgonen?
  • Tips - något särskilt att tänka på?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

johhenrik

Medlem
Det går fort från Manhattan den tiden på morgonen. Om jag inte minns fel så tog det mig 25-30 minuter från Times Square till JFK när jag tog den flighten för ett par månader sen. Ang incheckning, javisst, det finns inchecking för First. Har aldrig varit i CCR på JFK, men det vore väl dumt att inte spana in när du har chansen?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

doc

Medlem
Det finns särskild incheckning för BA First. Fast track är samma som för BA Club. Concorde Room ligger dock precis till vänster efter Fast Track. Har inte varit i Concorde Room så jag kan inge uttala mig om det.
 

Alf

Medlem
Jag reser från JFK - LHR kl: 07.15 på morgonen...

  • När bör jag lämna Manhattan?
  • Finns särskild incheckning/fast track för BA First?
  • Är det värt att besöka Concorde Room så tidigt på morgonen?
  • Tips - något särskilt att tänka på?

Ser gärna en rapport från resan då jag själv planerar motsvarande för att bränna mina Avioser och voucher. Särskilt intresserad av dagflyget tillbaka, har bara åkt på natten mellan USA och Europa.
 

Stefan62

Medlem
Ser gärna en rapport från resan då jag själv planerar motsvarande för att bränna mina Avioser och voucher. Särskilt intresserad av dagflyget tillbaka, har bara åkt på natten mellan USA och Europa.
Kul - jag planerar att live-rapportera denna first-resa, eftersom jag har lite svårt att åstadkomma något efteråt..ligger efter med mina TG F-resor.

@Alf Om det är något speciellt jag ska kolla/fota så meddela gärna!
 

khybner

Medlem
Har flygit ett antal gånger från JFK med BA. När det gäller loungerna så är CCR bäst, följt av Terraces (Club World) och sist First loungen (inga fönster och dåligt utbud av mat).

Har varit i CCR både morgon och kväll och den är nästan i klass med CCR på LHR. Snäppet under när det gäller dricka men bättre mat än LHR. På morgonen när jag var där sist var det full servering, dvs både frukost och brunch som man kunde plocka själv samt servering vid bord med full meny.


T7 är ju annars en tråkig terminal så oavsett är CCR den bästa platsen att invänta flyget på.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Senator

Moderator
Från Manhattan till JFK så pass tidigt tar nog max 45min. Jag hade själv dykt upp 06.00, det går snabbt på JFK i min erfarenhet.

@Homer beskrev inte du att servicen på båda dagsflighterna BOS-LHR and JFK-LHR är annorlunda?
 
Toppen