Senaste nytt

Nu möjligt att välja sittplats i SAS GO vid bokning för 99-300kr

Alf

Medlem
Jag tycker SAS borde ta efter BA. Fri sätesbokning för statuspassagerare men alla andra får betala om de vill bestämma var de ska sitta i förväg. Även i business.

Nej Agehall jag tycker det rent av är skit av BA att ta betalt för bokning av plats på en businessbiljett. Nu skall jag försöka nyttja min 2-4-1 hos BA i F, jag ger mej tusan på att jag får betala för platserna även där trots att BA har oanständiga avgifter på sina award biljetter.

Jag kan acceptera att betala för plats i ekonomi och tycker även att SAS priser verkar rimliga. Jag förutsätter då att inte status ger någon förtur till platserna med bättre benutrymme utan de som betalar flr detta har samma möjlighet.
 
A

Aurora

Guest
Jag tycker SAS borde ta efter BA. Fri sätesbokning för statuspassagerare men alla andra får betala om de vill bestämma var de ska sitta i förväg. Även i business.

BA har vel sluttet med dette på handluggage-only-tickets - der må selv statuspax betale for sete.
 

Jonas C

Medlem
Kunde förboka sittplats gratis i SAS GO på en kommande bokning. Har mitt TK*G inlagt i bokningen. Sittplatsbokning är normalt bara gratis för EBG/EBD, så är det möjligtvis en glitch i systemet där det tillåter alla *G att boka plats gratis?
 

Dr. Miles

Expert
Nu verkar det som det kostar 69 kronor att boka sittplats i SAS GO som EBG.
EBD är gratis.
Är det för en ny bokning eller för en befintlig bokning?
Är det för en betald biljett eller för en bonusresa?

För mina befintliga bokningar (både betalda och bonusresor) kostar det inget extra för förval av säte.
Jag är SAS EuroBonus Gold (EBG).
Screenshot20150902_01.png
 
Jag blev nyss EBG. Men hade gamla bokningar där det stod EBS. När jag försökte boka plats på dessa ville SAS ha betalt. Men efter ett mail till Guldsupporten igår så ändrade dom till EBG i bokningen och då gick det bra att välja plats gratis, idag. Kolla i bokningen vilken status som står där i
 

Glenn E

Medlem
OK bokningen var för gammal.
Det var en bonusresa för 10000 poäng till Tyskland.
Bokningen gjordes när personen var EBS.
Jag ringde guldsupporten och på bonusresor kan de inte ändra till EBG.
 
Toppen