Senaste nytt

Kan detta stämma? EB Star awards

Concorde

Founding Member
Sitter på en del EB poäng samt MM miles.
När jag jämför kostnaderna för bonusresor ser det ut som SAS är mer än dubbelt så dyra på samma rutter?!

Deras chart säger att NA till NA kostar 50000poäng return, eller 60% (30K) för en enkel i economy.
MM ska ha 17,500miles för en F/C motsvarande inom NA.

WTF?
 

Dr. Miles

Expert
Sitter på en del EB poäng samt MM miles.
När jag jämför kostnaderna för bonusresor ser det ut som SAS är mer än dubbelt så dyra på samma rutter?!

Deras chart säger att NA till NA kostar 50000poäng return, eller 60% (30K) för en enkel i economy.
MM ska ha 17,500miles för en F/C motsvarande inom NA.

WTF?
Jag vet inte vilken tabell du har kollat men för mig ser Star Alliance award tabellen på SAS EuroBonus ut så här.
Screenshot20150611_01.png

Inom Nordamerika (exkl. Hawaii) kostar 25.000 poäng i Economy, 50.000 poäng i Business och 75.000 poäng i First per tur&retur. Enkelresa kostar 60% av dessa.
 

Flying P

Medlem

Concorde

Founding Member
Måste jag det? Tonläget i båda dina inlägg upplevs lite irriterat. Är det så? Har du en dålig dag? Kramis på dig.

Går du in på mm.com och prisar upp C som award mellan städer inom USA så visar den priset 17,500 miles.
 

Dr. Miles

Expert
Måste jag det? Tonläget i båda dina inlägg upplevs lite irriterat. Är det så? Har du en dålig dag? Kramis på dig.
Jag är inte irriterad utan jag poängterar fakta. Däremot "WTF?" i slutet av inlägget låter mer irriterad än vad jag skrev. :)

Går du in på mm.com och prisar upp C som award mellan städer inom USA så visar den priset 17,500 miles.
Återigen tittar du tyvärr på fel info.
17.500 miles per enkelresa i Busines class inom Nordamerika gäller inte för Star Alliance partner, alltså United eller Air Canada.
Det kostar 35.000 miles per enkelresa i Business class med Star Alliance partner.
Screenshot20150611_03.png

https://www.miles-and-more.com/online/myportal/mam/se/spend/flight?l=en&cid=1000354


Miles&More One-way flight award gäller endast på: Adria Airways, Austrian Airlines Group, Brussels Airlines, Condor, Croatia Airlines, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Luxair och SWISS.
Screenshot20150611_02.png
 

johhenrik

Medlem
Sitter på en del EB poäng samt MM miles.
När jag jämför kostnaderna för bonusresor ser det ut som SAS är mer än dubbelt så dyra på samma rutter?!

Deras chart säger att NA till NA kostar 50000poäng return, eller 60% (30K) för en enkel i economy.
MM ska ha 17,500miles för en F/C motsvarande inom NA.

WTF?
Nu kan jag inte M&M, men om du bokar en *A enkel i business på United så kostar det 30k med EB. Det är ju deras domestic F då, men de släpper platserna både som Business och som First, så du kan ju välja om du vill betala mer eller mindre för samma säte. ;)
 

Jonas C

Medlem
Bästa awardpriserna på US Domestic har Turkish Miles&Smiles, 25000 miles t/r New York – Los Angeles i BusinessFirst. Nackdelen är att det är omöjligt att boka partner awards genom dem.
 

Concorde

Founding Member
Bokade US Airways F med MM miles för 17,500 hösten 2013. Har dom höjt partner priser?
F.ö. så var inte kommentaren riktad till dig Dr Miles...
 

Jonas C

Medlem
Bokade US Airways F med MM miles för 17,500 hösten 2013. Har dom höjt partner priser?
F.ö. så var inte kommentaren riktad till dig Dr Miles...
Nej det är samma priser som fortfarande gäller. En vän till mig bokade JFK-LAX t/r i United BusinessFirst för 35000 M&M miles ganska nyligen.
 
Toppen