Senaste nytt

Ligger SAS hemsida nere?

MarcusC

Medlem
Blev inget bokat...samma fel , kan ej nå kunddatabas. Appen strular dessutom för mig idag...sas it....gamle vän
 

KN

Ny medlem
Fick också samma felmeddelande, "FLEXPRICER - Miles har inte definierats för vissa delar av resan. (7068 - 2808)", tidigare ikväll. Men nu funkade det. Kalmar here I come :D
 

d99mlu

Medlem
Senaste dagarna har jag inte kunnat öppna SAS webbplats. Symptombeskrivning:

1) jag anger någon av adresserna, t.ex. sas.se eller flysas.com.

2) webbläsaren (provat Chrome och IE hittills) tar tid på sig, men ser till slut ut att få kontakt med värden.

3) ingenting händer, sidan är helt vit. Jag kan visa sidkälla och koden ser okej ut.

3b) om jag gör en random Google-sökning och försöker nå sidan via omdirigering kommer jag lite längre, då visas en blå banner längst upp på sidan med länkarna "Logga in" och "Bli medlem" (engelska versioner på .com-sidan):

sas_login.jpg


Från början tänkte jag att det var ett allmänt SK IT-strul, men ju fler dagar som gått desto mer börjar jag misstänka att det är något fel på mitt håll. Är det någon som har en idé om vad problemet kan vara?
 

d99mlu

Medlem
Jag bumpar den här posten i hopp om hjälp. Det här börjar bli sjukt störande.

Jag har isolerat problemet till routern, eftersom jag kan läsa in SAS-sidor i Android utan problem så länge jag är ansluten via 3/4g. När jag använder hemnätverket på telefonen får jag samma problem som på datorn ovan.

Jag har provat att starta om routern, men bortsett från det vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Vore väldigt tacksam för hjälp.
 

johhenrik

Medlem
Alltså, jag är inte en frekvent besökare på sas.se och ändå så är ju strul något som händer ofta tycker jag. Detta måste ju kosta dem pengar tycker jag. Appen funkar, men hemsidan laddar halva, saknas någon CSS osv just nu för mig. Jag röstår att man kan ha strul ibland, men i SAS fall är det lite väl ofta...
 
Toppen