Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Gizmo79

Medlem
Hej,

Tänkte bara höra med er som har provat på SAS nya business kabin vilka/vilken plats ni föredrar?

Vi är 2 st som skall åka till Ord i oktober och det ser i nuläget ut som vi ska ha nya kabinen både ut och hem.

Vi har i nuläget valt mitten sätena på rad 1 men börjar fundera lite på om det kanske är bättre att sitta ett par rader längre bak, kanske man upplever mycket "spring" från personalen allra längst fram?
 
  • Gilla
Reactions: Gus
D

Deleted member 4971

Guest
Finns det toaletter där framme på nya? Om inte så är det väl minst spring längst fram då det bara är kabinpersonal. På andra säten blir det väl spring från både kabinpersonal och PAX som ska till toaletten.
 

fcx

Medlem
Nej, toaletterna är fortfarande bak.

I gamla kabinen har jag varit med om att personalen "genat" mellan gångarna framför mig på första raden i mitten. Högst irriterande.
 

mha321

Medlem
Nu satt jag inte på mitten, men jag har inget minne av att personalen genade över där i nya kabinen. Tror inte det är lika öppet med plats där.

Ingen toalett där framme (åtminstone inte för passagerare).
 

GBG

Medlem
Jag åkte till New York t&r nyligen och hade tur och få den nya kabinen. Rekommenderar helt klart platserna 1 D & F om man reser med sällskap. Det känns mest "privat" på de platserna.

Åker man dock själv så skippar jag nog platserna 1 A resp 1 H, eftersom man ser rakt in i utrymmet där personalen för det mesta håller till. Nu drar de i och för sig för gardinen men ändå. 2 A & H känns roligare om man åker själv :)
 
Last edited:

ClaesJ

Medlem
Jag åkte med nya kabinen nyligen EWR-ARN och hamnade i 1F, en av mittplatserna. Jag märkte att det faktiskt var bättre plats för ben och fötter där än på stolarna längre back ("lådan" för fötterna är ju inuti väggen istället för mellan två stolar framför så jag antar att det fanns plats). 1D hade också lite större utrymme än normalt men 1F hade allra mest plats. Bra att veta om man har stora fötter och långa ben.
 

bossefin

Medlem
Åker man dock själv så skippar jag nog platserna 1 A resp 1 H, eftersom man ser rakt in i utrymmet där personalen för det mesta håller till. Nu drar de i och för sig för gardinen men ändå. 2 A & H känns roligare om man åker själv :)
Låter bra då jag har bokat en ensamresa till HongKong och valt 2H. Tycker dessutom att när det är "staggered" 1-2-1 att det är skönare att ha sätet mot fönster och ha lite space mot gången.
 
  • Gilla
Reactions: GBG

Ulf Nyström

Ny medlem
Någon som vet om business class i alla SAS' plan är uppgraderade (knappast klart redan gissar jag) eller om man kan kolla det någonstans? Jag flyger CPH-PEK snart i en A340-300. Jag är inte speciellt lång men stör mig ändå på att de inte har riktiga lie-flat sleepers i gamla business.
 
Toppen