Senaste nytt

Affärer/sajter som tar emot AMEX

Homer

Medlem
Går inte längre att betala hos presentkorttorget, förhoppningsvis tillfälligt men man vet ju aldrig...

Man får felmedd.
Betalningen avvisades av PayEx

enligt kundtjänst
Tyvärr har vi för tillfället problem med betalning av AMEX kort. Jag får be dig testa med ett annat kort.
 

Homer

Medlem
Går inte längre att betala hos presentkorttorget, förhoppningsvis tillfälligt men man vet ju aldrig...

Man får felmedd.
Betalningen avvisades av PayEx

enligt kundtjänst
Tyvärr har vi för tillfället problem med betalning av AMEX kort. Jag får be dig testa med ett annat kort.

Går fortfarande inte...
 

staff

Medlem
Mycket bra. Sen jag skaffade mitt Amex så har jag alltid laddat mitt SL-kort hos Pressbyrån istället för i automaterna.
Kan man återbetala ("tömma") ett SL-kort till kontanter igen? Bankerna i Australien och Singapore tillåter inte poängintjäning på transit card top-ups av just denna anledning.
 

Thornado

Medlem
Kan man återbetala ("tömma") ett SL-kort till kontanter igen? Bankerna i Australien och Singapore tillåter inte poängintjäning på transit card top-ups av just denna anledning.

Det kostar 50 kr i avgift att göra det, och man kan ha max 1500 SEK i sin "reskassa" på kortet, vilket innebär minst 3.33% i avgift, så knappast så att det är värt det hursomhelst.
 
Toppen