Senaste nytt

COOP Medmera mer

jth

Medlem
Hur väderar ni 60000 Coop-poäng? Man kan få 10000 Nordic Choice Club poäng vilket ger en frinatt, eller nu 12000 EB-poäng vilket motsvara vadå i resande? Ursäkta en trivial fråga men jag är ny i detta gamet!

10000 EB-poäng är en inrikesresa, så det skulle potentiellt kunna motsvara 1000-2000 kr. En bra "riktkurs" är 10 öre/EB-poäng.
En frinatt på ett hotell är väl 1000-1500 kr, så det blir nog likvärdigt.
 

spritfet

Medlem
10000 EB-poäng är en inrikesresa, så det skulle potentiellt kunna motsvara 1000-2000 kr. En bra "riktkurs" är 10 öre/EB-poäng.
En frinatt på ett hotell är väl 1000-1500 kr, så det blir nog likvärdigt.
För att förtydliga, kan du posta en gång till? ;-)
 

dino_81

Medlem
Vad har ni för erfarenheter av att boka förbetalda hotellnätter med ert Coop Medmera Mer-kort? Av någon konstig anledning får jag det inte att funka varken hos Hotels.com | Billige hoteller, rabatter, hotelltilbud og tilbud eller Expedia.

Avsaknaden av MasterCard SecureCode?

För övrigt så har jag problem att köpa div biljetter (buss, tåg etc.) i automater utomlands med mitt kort. Trots att automaterna har knappsats för pin-kod.

Något annat "avvikande" med mitt kort är att det kräver kod även för låga belopp på jobbets nya kortterminal/lösning som INTE ska kräva kod för belopp under 200:-.

Således är säkerheten i detta fall högre vilket jag tycker rimmar illa med avsaknaden av MasterCard SecureCode...?
 

mha321

Medlem
Avsaknaden av MasterCard SecureCode?

För övrigt så har jag problem att köpa div biljetter (buss, tåg etc.) i automater utomlands med mitt kort. Trots att automaterna har knappsats för pin-kod.

Något annat "avvikande" med mitt kort är att det kräver kod även för låga belopp på jobbets nya kortterminal/lösning som INTE ska kräva kod för belopp under 200:-.

Således är säkerheten i detta fall högre vilket jag tycker rimmar illa med avsaknaden av MasterCard SecureCode...?

Du menar att MasterCard securecode skulle öka säkerheten? Inte för dig som innehavare åtminstone...

Däremot - det är ett av de få kort som jag sätt som faktiskt använder en del av chip funktionaliteten. Det dyker inte upp om MasterCard i terminalerna utan explicit som "med mera mer". De flesta andra blandade MasterCard heter fortfarande mc i chippet. Det kan ske är det som ställer till det med era terminaler.
 

kirlek

Ny medlem

Viking75

Medlem
Vad trevligt! Passade på att växla in 60 K.
Trist nog har nog växlingskontoret fullt upp.. Dyker inte upp hos SAS direkt som brukligt.
 

HCW

Medlem
Du menar att MasterCard securecode skulle öka säkerheten? Inte för dig som innehavare åtminstone...

Däremot - det är ett av de få kort som jag sätt som faktiskt använder en del av chip funktionaliteten. Det dyker inte upp om MasterCard i terminalerna utan explicit som "med mera mer". De flesta andra blandade MasterCard heter fortfarande mc i chippet. Det kan ske är det som ställer till det med era terminaler.
Avsaknaden av securecode är något av det bästa med Coop-kortet. Jag vägrar lägga tid och engergi på att hjälpa kortutställaren att minska fraud, det är inte mitt jobb.
 
Toppen