Senaste nytt

5 common frequent flyer myths, debunked

agehall

Medlem
Så mycket felaktigheter och BS i en och samma artikel att jag inte vet vart jag ska börja... Inget av det där går att säga generellt. Möjligen finns det en viss sanning i #4, men det finns gott om exempel på när det funkat.
 

Senator

Moderator
Vänta nu.. har vi läst samma artikel? Författarens poäng är att ett antal myter inte stämmer och han slår håll på ett antal myter...
#1 - nja, det finns några bra kort i USA
#2 - jag tycker han har rätt. Det går inte att generalisera att 330 dagar innan skall det bokas
#3 - tycker jag också delvis är rätt. Hur många härinne jagar inte Lufthansa First med sina EuroBonuspoäng?
#4 - tycker jag också är rätt. Köp den kabin du vill resa i
#5 - stämmer också ganska väl att restriktioner för envägsresor är borta

Jag är rätt övertygat att 99% av våra medresenär på en flygresa inte vet ovan. Allt ni läser om resor har inte oss här på BC.se som målgrupp, så fundera ibland på vem målgruppen är för det ni läser...vi är troligtvis inte målgruppen...
 

agehall

Medlem
Nej, jag hävdar fortfarande att det där är mest BS rakt igenom. Skriven av någon som vill framstå som duktig utan att ha koll helt enkelt. För varje "myt" han avfärdar, så kan jag nog på samma sätt bevisa att den är sann. Dvs hans bevisföring håller inte för fem öre.

Vi är givetvis inte målgruppen, men om det här är så dåligt skrivet, vad skriver de då inte om ämnen vi kan mindre om som är lika illa utan att vi märker det..?
 

mtlmr

Medlem
För varje "myt" han avfärdar, så kan jag nog på samma sätt bevisa att den är sann. Dvs hans bevisföring håller inte för fem öre.

Huvudet på spiken. Det är så olika beroende på - att du aldrig kan utgå från varken myten eller artikelns tes. Och ergo kan man inte lita på något som sägs.
 
Toppen