Senaste nytt

Skyteam statusen kommer inte upp på boarding kortet

Jacob

Medlem
Jag har redan hunnit flyga relativt mycket med SkyTeam sedan jag blev Flying Blue guldmedlem.
När jag flyger med KLM och Air France så fungerar statusen alldeles utmärkt, min status kommer automatiskt med på boarding kortet förutsatt att Flying Blue numret ligger inne i reservationen vid incheckning.

Men det fungerar mindre bra på andra bolag i Skyteam. Trots att FB numret finns i reservationen kommer det varken upp något om "AF Gold" eller "Elite Plus" på boarding kortet.
Det har hänt mer än en gång nu.

Är det generellt dålig koppling mellan flygbolagen i SkyTeam? Så att ett flygbolag inte kan få fram vad en medlem från ett annat flygbolag i alliansen har för statusen.
Eller är det så att man måste passera en manuell incheckningsdisk så de knappar in statusen manuellt?
Eller är det något annat som man bör göra?
 

Gnopps

Medlem
Statusen kommer upp automatiskt i alla fall bokningssystemet Amadeus, så det borde komma upp i andra också. När jag flyger exempelvis Delta står det tydligt Elite Plus på mitt boarding pass. På Aeromexico markerades det med ".2" efter numret.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har flugit med China Southern 4 gånger efter de har blivit medlem av Skyteam.

Alla gånger registrerade jag mitt DL Skymiles nummer både vid bokning och vid check in.
Alla gånger blev numret inte registrerat...:mad:
 
Toppen