Senaste nytt

KLM, SAS, Swiss eller British Airways?

Homer

Medlem
Boston är gissningsvis BA:s kortaste F sträcka efter Moskva, man hinner knappt få i sig 3 drinkar innan man är framme.

edit: London - Montreal är några meter kortare
 

agehall

Medlem
Boston är gissningsvis BA:s kortaste F sträcka efter Moskva, man hinner knappt få i sig 3 drinkar innan man är framme.

edit: Montreal är några meter kortare

Om det är motvind kan det dock ta en bra stund att ta sig dit. Kommer inte ihåg hur lång tid det tog när jag testade 2013, men det var bra mycket längre än det skulle ha tagit. Det var ju ungefär samtidigt som de flög på 5h åt andra hållet...
 

Miljon3

Medlem
Swiss är nu bokat. Via chicago på hemresan och om op-up gudarna tillåter det så kanske man kan testa First på A330:n
 

agehall

Medlem
Nej men man måste TRO

Det har jag slutat med för länge sedan - man blir bara besviken...

För att ge dig en hint - jag och en annan EBG frågade om att få uppgradera till business med LH. Vi fick veta att business var helt fullt så det gick inte alls. Vid gate visar det sig sedan att de gör i storleksordningen 10 opups. Vår kollega som var FTL (motsvarande EBS) och inte hade frågat om att få köpa uppgradering blev OpUp:ad och vi fick sitta kvar där bak.

Sensmoralen - om du inte har status hos M&M så är du vääääääldigt långt ner på listan.
 

Jonas C

Medlem
Om ni kan tänka er positionering till Vilnius (och tyvärr övernattning i Istanbul på ut och hemresa) så finns Turkish Airlines till San Francisco för 13000kr.
 

Jonas C

Medlem
För att ge dig en hint - jag och en annan EBG frågade om att få uppgradera till business med LH. Vi fick veta att business var helt fullt så det gick inte alls. Vid gate visar det sig sedan att de gör i storleksordningen 10 opups. Vår kollega som var FTL (motsvarande EBS) och inte hade frågat om att få köpa uppgradering blev OpUp:ad och vi fick sitta kvar där bak.
Lufthansa och SWISS är tack och lov olika på den fronten. Lufthansa kör enbart efter bokningsklass medan SWISS kör efter status. HON>SEN>*Gold>FTL>Resten. När jag blev uppgraderad förra året var snubben före mig i kön FTL, han fick ingen upgrade.
 

agehall

Medlem
Lufthansa och SWISS är tack och lov olika på den fronten. Lufthansa kör enbart efter bokningsklass medan SWISS kör efter status. HON>SEN>*Gold>FTL>Resten. När jag blev uppgraderad förra året var snubben före mig i kön FTL, han fick ingen upgrade.

Och jag vet att jag hade högre bokningsklass än båda mina kollegor, så det är inte heller helt sant. (Den som blev uppgraderad hade K, min chef M och jag Y.)
 
Toppen