Senaste nytt

Hotell i Peking - Swissotel, Hyatt eller Hilton?

Svenska73

Medlem
Hej,
Ska till Beijing i Juli tack vare Swiss Biz fare tipset här på BC. Jag har tittat på följande hotell:
1. Swisshotel Beijing--Prisvärt och verkar ligga bra?
2. Hyatt--Mindre prisvärt men poolen ser härlig ut, ser också till att ligga bra. Dock värt det att betala betydligt mer per natt?
3. Hilton Wanfuijing-Ser ut att ligga lokalt och jag har HHonors Gold (intresset mest motiverat av det senare).

Andra tips?

Bakgrund: 100% pleasure, ingen affärsresa minus att hotellet måste har WIFI för att kunna checka in varje dag med kontoret.
Åker med man och 3 barn (5,12,16 år) och det ska shoppas, titta på Great Wall, Förbjudna staden, Tianamen Square, etc och ätas gott. Inte intresserad av att äta på hotellet så restauranger ska ligga nära hotellet. Helst inga jobbiga trappor pga dåliga knän. Om det sitter ihop med ett shopping complex så att 16-åringen kan springa över när vi andra ligger utslagna av trötthet på hotellet är det inget minus.

Alla tips och erfarenheter uppskattas förutom frågan om vi är galna som åker till Beijing i Juli (vi har bokat biljetter). Gissar att AHO bla har många bra tips och ser fram emot era svar. Har kommit fram till att BC.se är far superior till Trip Advisor.

Mvh
Sarah
 

Tjaeng

Medlem
Är det endast de tre nämnda hotellen som är aktuella? Av dessa har jag ej provat Hyatt (vilken menar du?, Park eller Grand?), men HIlton Wangfujing är trevligt. Swissotel ligger lite off jämfört med de andra två. Ligger dessutom närmre diplomatdistriktet-cum-bardistriktet Sanlitun, vilket väl är trevligt om man gillar att uteslutande frottera sig med dryga expats och fulla wannabe-expats ("english teachers").

Om det är en liknande prisnivå du siktar på och vill bo smack dab in the middle of it är det väl egentligen lika bra att köra på Raffles Beijing , Beijing Hotel eller Peninsula Beijing. Alla tre ligger mot den södra änden av Wangfujing som är närmre Tiananmen och Förbjudna staden. Shoppingen är i huvudsak spridd mellan denna södra ände samt HIlton på norra änden av Wangfujing st. Märk väl att området till stora delar är vansinnigt upscale, med priser som till fullo förklarar varför penningstinna kineser åker till Hong Kong och väst för att handla lyxprylar.
 
Last edited:

Svenska73

Medlem
Tack Tjaeng! Nej, är öppen för alla förslag utöver de nämnda ovan. Det är Grand Hyatt jag har tittat på. Den standarden är självklart trevligt men inte nödvändigt. Kan även tänka mig boutique hotel så länge det är rätt läge. Vill inte frottera mig med fulla wannabe expats och betalar gärna en peng för att slippa det:)
 

ullis

Medlem
Hej,

Peninsula Beijing tycker jag mycket om. Håller med föregående talare att läget är perfekt. Dessutom finns det många bra restauranger i närheten.
 
Toppen