Senaste nytt

KLM, SAS, Swiss eller British Airways?

agehall

Medlem
Beror väl på vad sista biten kostar. Det blir ju markant billigare och det är ju en rätt kort flight. Ni ska ju ändå in i USA, så att ni gör ett byte i USA spelar ju egentligen ingen roll - det är ju bara om man inte ska in i USA som man vill undvika att byta där.
 

Senator

Moderator
Jag hade inte åkt till Houston och kopplat på en resa där, men eftersom BA är fullbokade till SFO dina datum så det krävs ett byte någonstans som t.ex. Chicago eller Dallas och sedan över till AA så kanske det är värt det?

Swiss har platser med ett byte i Zurich. Jag ser att vissa dagar är det två flighter också, och tiderna till/från Arlanda är mycket bra.

Ett alternativ är BA och sedan använda Avios till en uppgradering till First? Det blir fortfarande en extra transit i USA...
 

agehall

Medlem
Ett alternativ är BA och sedan använda Avios till en uppgradering till First?

Haha - den var rolig! Det finns ju banne mig aldrig platser i F till USA. Jag har iofs inte gjort någon heltäckande sökning, men det är ju inget jag skulle räkna med var en möjlighet iaf.
 

Senator

Moderator
Haha - den var rolig! Det finns ju banne mig aldrig platser i F till USA. Jag har iofs inte gjort någon heltäckande sökning, men det är ju inget jag skulle räkna med var en möjlighet iaf.

Ja.. om du inte gör lite research och talar lite med BA om detta och lär några trix :) Boston...hint hint.. gärna de senare flighterna på eftermiddagen och kvällen.. Ser dessa öppna upp -6 till -2 dagar innan...
 

Homer

Medlem
Haha - den var rolig! Det finns ju banne mig aldrig platser i F till USA. Jag har iofs inte gjort någon heltäckande sökning, men det är ju inget jag skulle räkna med var en möjlighet iaf.

Beror på hur flexibel man är, finns nästan obegränsad tillgång till Austin just nu, från oktober och framöver.
 

agehall

Medlem
Ja.. om du inte gör lite research och talar lite med BA om detta och lär några trix :) Boston...hint hint.. gärna de senare flighterna på eftermiddagen och kvällen.. Ser dessa öppna upp -6 till -2 dagar innan...

Jag har suttit och tittat på flera gateways nu (ca 14 dagar ut) och det finns inte mycket där inte. Iaf inte som passar ihop med när jag måste åka. Samma sak när jag tittade på resa till jul - hade rent flyt att jag råkade trilla på F-platser där och var flexibel nog att kunna ta de datum som erbjöds.
 

Senator

Moderator
Jag har suttit och tittat på flera gateways nu (ca 14 dagar ut) och det finns inte mycket där inte. Iaf inte som passar ihop med när jag måste åka. Samma sak när jag tittade på resa till jul - hade rent flyt att jag råkade trilla på F-platser där och var flexibel nog att kunna ta de datum som erbjöds.

jag vet.. det är ofta enbart några dagar innan det löser sig. Men Boston verkar bäst.. Sedan kan du ringa 2 dagar innan.. senast fick jag nej, men nytt boardingkort vid transfer :)
 

agehall

Medlem
Fast det kan ju lika gärna ha varit opup-gudarna... BA har ju ändrat policyn lite, så chansen är faktiskt större att få en opup nu än vad den varit tidigare eftersom man bara får tre per år per person...
 
Toppen