Senaste nytt

Smarta sätt att använda EMD-vouchers från THAI?

johannesa

Medlem
Vi råkade ut för en ganska rejäl försening när vi flög Thai från Ho Chi Minh till London med familjen och har fått 4x400 USD i så kallade EMD-vouchers från Thai. (EU-reglerna gäller så vitt jag förstått inte för utomeuropeiska flygbolag på flygningar som startar utanför Europa) Kupongerna kan användas för betalning på alla Thais biljettkontor som betalning för flygbiljetter, uppgradering eller för övervikt. De gäller i ett år från utskriftsdatum, så fram till början av mars 2016.

Tyvärr räcker ju inte 400 USD så långt och dessutom är de "non-refundable, non-transferable" men kanske har någon av er rävar där ute nån bra idé på hur jag jag använda dem. Jag flyger i september London-Bali via Bangkok i Royal First tillsammans med min fru, en resa som bokades med poäng innan jag fick dessa vouchers. Det går ju inte att uppgradera från First men finns det nåt annat roligt att hitta på? Vore ju synd om de bara frös inne.

/j
 

johannesa

Medlem
Det står så här:
"For your information the EMD can be used in any Thai Airways ticket office as part of payment towards an air ticket, upgrade surcharge and payment for excess baggage."
Det låter ju inte som att det skulle gå att använda till taxfree, annars hade ju det varit mycket bra.
 

johannesa

Medlem
Jag var nog bara lite otydlig. :) Vi fick alltså 400 USD per familjemedlem, sammanlagt 1600 USD. Men EMD-vouchrarna är ju non-transferable så jag antar att man bara kan använda dem för att köpa biljetter etc. till den som vouchern är utställd på?
 
Jag var nog bara lite otydlig. :) Vi fick alltså 400 USD per familjemedlem, sammanlagt 1600 USD. Men EMD-vouchrarna är ju non-transferable så jag antar att man bara kan använda dem för att köpa biljetter etc. till den som vouchern är utställd på?
Ingen aning men det bör väl gå snabbt att få svar på via thai airways på maimail.
 

flum

Medlem
Jag var nog bara lite otydlig. :) Vi fick alltså 400 USD per familjemedlem, sammanlagt 1600 USD. Men EMD-vouchrarna är ju non-transferable så jag antar att man bara kan använda dem för att köpa biljetter etc. till den som vouchern är utställd på?
Det tycker jag låter märkligt. Så fungerar det iallafall inte på Sas, där jag (för vouchers) bokat resor där jag inte ens var medresenär.
 
Toppen