Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

BusinessClass

Redaktör
I samband med vintertidtabellen 2015-2016 som börjar gälla i slutet av oktober görs en förändring i SAS linje mellan Göteborg Landvetter och London. Den tidigare linjen till Heathrow kommer istället flyttas till Stansted, en flygplats som ligger norr om London. Den nya tidtabellen ser ut som följande: Måndag – Fredag SK 2567, avgång från Göteborg…
 

In_Sweden

Medlem
Nu har jag inte flugit till Heathrow sedan SAS flyttade in i nya terminal 2, men generellt så har jag tyckt bättre om Stanstead än både Gatwick och Heathrow. Det känns snabbare att ta sig igenom Stanstead än Heathrow.
Sen så är transportmöjligheterna till Stanstead under all kritik, om man inte som jag oftast ska till östra London. Fortfarande ett eller två steg under Heathrow och Gatwick där emot.
 
Äntligen börjar SAS flyga till lågprisflygplatser! Väntar med spänning tills när de börjar flyga från Skavsta! I nuvarande takt av effektiviseringar lär man inte behöva vänta länge.
 

fred80

Medlem
"Göteborgarna kommer att presenteras ännu fler direktlinjer i samband med återöppningen av SAS lounge på Landvetters flygplats den 17 juni" skriver SAS i samma meddelande som dom berättar om Göteborg- London Stansted. Undrar då om Heathrow återkommer?
 

varva77

Medlem
Mycket möjligt att det är försäljningen av slot som är orsaken men varför inte låta en avgång från tex ARN eller CPH gå till Stansted istället? Skulle tom kunna ses som ett bra komplement om man skall åt det hållet. Om det nu är det som är orsaken... Tycker det är ett mycket märkligt beslut med tanke på att de nu har en nyöppnad Star Alliance terminal.
 

NotRyan

Medlem
Jahaja, nu kommer SAS att tappa en hel del resenärer, dock så kanske det tillkommer några som kanske inte vill åka ett fullt så extremt fulflyg som Ryanair...
 
Toppen