Senaste nytt

Vart äta Chilli Crab i Singapore?

Per N

Medlem
Är det någon som har tips om vart man får bäst Chilli Crab i Singapore? Vi testade rätten för första gången på Jumbo Seafood, Clarke Quay, för ett par månader sedan men blev aningen besvikna på att det smakade lite ketchup. Antingen hade vi otur eller så är det en överskattad rätt för svenska smaklökar.
 
Ta en taxi ut till East Coast Seafood Centre som ligger ut mot flygplatsen vid vattnet.
Där ligger det en klump av restauranger som serverar färsk fisk samt krabba.

Vi dvs jag o @Tommy brukar ta den närmsta restaurangen till vänster efter parkeringen/taxistolpen.

Glöm inte att pröva på pepper crab och drunken shrimp!
 

HON-II

Medlem
Long Beach i Dempsey Hills (gamla brittiska officersbaracker) är ett genuint ställe, men jag föredrar Long Beach på East Coast Sea Food Centre. Den har en stor terass precis intill havspromenaden. Det gör en stor skillnad att sitta ute och äta Chili crab (eller black pepper crab - inte så sötsliskigt) precis vid havet och ha alla blinkande båtar i hamnen som panorama, när man äter (om det inte regnar).
 

Timotey

Medlem
När jag hälsade på min far i Singapore så talade han varmt om Long Beach, nu är jag inget jättefan av krabba, så testade aldrig.
 

Tommy

Medlem
2015-01-18 13.17.25.jpg
2015-01-18 13.15.18 HDR.jpg
Ta en taxi ut till East Coast Seafood Centre som ligger ut mot flygplatsen vid vattnet.
Där ligger det en klump av restauranger som serverar färsk fisk samt krabba.

Vi dvs jag o @Tommy brukar ta den närmsta restaurangen till vänster efter parkeringen/taxistolpen.

Glöm inte att pröva på pepper crab och drunken shrimp!

Här kommer en bild på favoriten Pepper Crab därifrån
2015-01-18 13.17.25.jpg


Fisken är det inget fel på heller
2015-01-18 13.15.18 HDR.jpg
 
Hvordan kunne jeg "glemme" at spise chilli crab da jeg var i Singapore sidste sommer? Det ser helt utroligt lækkert ud!
 

Sofia

Medlem
Oh damn att jag missade detta! Man går givetvis till Affordable & The Best Seafood Restaurant in Singapore | Uncle Leong Seafood Min foodie-kompis i Singapore tar mig alltid dit och vi äter så att magarna står i fyra hörn. Tror att jag genom åren varit på alla tre restaurangerna.
Inte att missa är Cereal Prawns. Låter konstigt, är supergott!
Jag ska äta min väg genom Singapore igen i september, lovar att skriva en "guide" under restaurangforumet då :)
 
Toppen