Senaste nytt

Avsaknad av business class på Europalinjer

Mikael

Medlem
SAS tycks inte ha business class på vissa Europa-linjer. Det verkar som att man valt ut vissa mer charter-betonade linjer där man inte has business, tex Malaga och Palma. Men nu tittade jag efter en resa till Prag och det tycks inte finnas någon business på direktlinjen från Arlanda. Varför?
 

Gnopps

Medlem
Prag kan nog också höra till en semesterbetonad ort. Kanske har de att göra med vilken flygplanstyp de flyger?

Å andra sidan borde det väl inte vara så stor merkostnad att stoppa in ett extra skynke och lite bättre mat i planet. Måste finnas någon anledning till att de inte erbjuder det.
 

Senator

Moderator
Det har varit lite fram och tillbaka här, och lite olika från marknad till marknad. Ett tag hade man bara M och Y till Dublin från ARN, men nu är det M, Y, och C. Malaga, Palma samt Prag visar ingen affärsklass direkt från Arlanda på sommaren. Medan Prag från CPH har affärsklass. Det känns som CPH alltid har C.

Malaga från OSL och ARN har bara M och Y.

Det är därför jag åker Swiss :p Då får man alltid C.
 

Sakoz

Medlem
Håller med Herr Senator, åkte tidigare SK till AGP, men nu kör jag enbart LX, både bättre och billigare och C klass.
 
Toppen