Senaste nytt

Finnair Business Class - Er det en fullverdig business class 2?

Racetaker

Ny medlem
Jeg synes at min reise med Finnair ble en ganske surrealistisk opplevelse. Etter å ha flydd en del, og opptjent gullstatus hos to allianser, så er en relativt bereist. Og det er ikke så mye som skal til for at en flyopplevelse blir bra. Men det skal også veldig lite til for at det blir…
 

JonW

Medlem
Möjligt att jag missade något, men som jag fattade var klagomålen:
OP (som tydligen inte kan skilja en 320 från en 330/340) blev inte tilltalad med namn.
Vissa rätter var slut.
Personalen på HEL var stressade.

I övrigt var allt rätt bra. Känns som något tunn motivering för en totalsågning...
 

Alf

Medlem
Instämmer med @JonW. Det var alldeles för dålig anledning att totalsåga ett flygbolag. Finnair är ett bra bolag att åka med, speciellt i bussines.
 

Reisefeber

Ny medlem
Har reist mye med finnair fra 2008 - 2013, service etc gikk bare en vei, det er skremmende dårlig sammenlignet med andre selskaps business class. Er ferdig med finnair
 

MyH

Ny medlem
Takk for info. Da tør jeg ikke å reise med dem. Har vurdert å prøve å booke billetter hos dem til Kina men tør ikke å gjøre det nå.
 
Ja. Enligt mig har Finnair en fin Business class.
Om du inte som jag hamnar på deras mindre plan som flygs av Norra. Flög Helsingfors - Dublin ombord en ERJ195 med 2-2 säte i business utan block i 3 timmar. Allt detta medans det var 6-8 pax i Eco som hade lediga säten bredvid sig.... var måttligt glad.
 
Toppen