Senaste nytt

Ritz-Carlton Tokyo - den klassiska japanska Champagneflaskan ingår

För ett par år sedan bodde jag på Shangri-La Tokyo. När jag bokade var det obefintlig prisskillnad mellan billigaste rummet och ett "celebration package" som inkluderade tårta, champagne, rumsuppgradering och frukost. Jag fick ett jättefint rum och frukosten var grym. Tårtan var jättestor och jag fick en hel flaska Moët&Chandon serverad 22:30 efter en lång dag med jetlag. Inte vad jag egentligen behövde men på något sätt lyckades både tårta och champagne försvinna :D

Nu tittar jag på en natt på Ritz-Carlton Tokyo nästa helg. Samma upplägg:

Skärmavbild 2015-05-27 kl. 14.16.09.jpg

Titta på skillnaden mellan billigaste rummet (49000 JPY) och deras 8 årspaket för 52000 JPY. Då ingår både frukost och den klassiska Champagnen. Som jag nog inte vill ha efter två First Class flighter ZRH-HKG-HND...

Två frågor:

- Någon som är i stan och vill dricka bubbel nästa lördag? :D

- Varför är Tokyo så förknippat med dessa flaskor?
 

HON-II

Medlem
Som Du kanske har märkt är lyxhotellen alltid nästan fullbokade i Tokyo över helger. Anledningen är att det är då man går ut och har en "date". Det finns inte tid till det under vardagar, då den normale japanske "salary man" jobbar till 9 eller 10 på kvällen eller ännu senare. Som en konsekvens av detta sker det mesta av "dating" på helger och man använder sig nästan alltid av finare hotell, när man vill imponera på sin date. (Senare, när man känner varandra, blir det "love hotels"...). Man ser nästan bara par vid frukosten i lyxhotellen under helgerna. Därav champagnepaketen....

P.s.: Ritz Carlton är som nästan alla nya lyxhotell i Tokyo placerad i de översta våningarna av en hög kontorsskyskrapa. I Ritz Carlton's fall gäller det en av de högsta byggnaderna i Tokyo (Midtown Tower - över 50 våningar högt). RC Tokyo är OK. Om det är lyx Du är ute efter, är min favorit Peninsula Tokyo.
 
Toppen