Senaste nytt

Flygplatshotell i Doha, Qatar

Johanna

Medlem
Finns det något bra hotell på Doha flygplats? Landar 22:35 och take off nästa morgon 8:55. Måste vara bäst att ta in någonstans? Loungen stänger väl dessutom?
 

Kricka

Medlem
Flyger du med Qatar Airways ? Om du har en transfer på mer än 8 h i Doha mellan
två QR-flighter så brukar De ordna hotell. Har fått det både i Businekkss och i
Economy vid de två tillfällen jag haft lång transfertid. Ring QRs kontor i Stockholm
och kolla - det kan ju inte bli värre än ett nej.. Jag har bott på Hiton Doha men det
är en bit att åka.

Om du lämnar flygplatsen så måste du köpa ett visum - kostar tvåhundra-någonting
kronor per person men QR bjuder även på detta om du lyckas få hotell av dem !
Det finns ett minst ett flygplatshotell men om de ligger innanför eller utanför pass-
kontrollen vet jag inte.
 

Johanna

Medlem
Tack, jag flyger med Qatar och business. Ringer dom och hör hur det är. Vore skönt att få sova när det är natt. Då kan vi vara vakna på flyget.

Tack för hotelltipset. Härligt med gym och pool men gissar att vi är för trötta för det. Skönt att slippa lämna flygplatsen.
 

Johanna

Medlem
Hittade detta på Qatars hemsida

What if I have a transit time of over 8 hours in Doha?

Qatar Airways may offer transit hotel accommodation for customers who face extended transit times (between 8 and 24 hours) in Doha, en-route to their final destination depending on the fare and route purchased. To learn more about -the transit accommodation service, please contact your local Qatar Airways office or visit qatarairways.com/stpc.

Med det här tillägget

How much does the transit hotel accommodation service cost?

If Qatar Airways considers your itinerary eligible for free of charge (complimentary) hotel accommodation, this will be made available to you at no additional cost.

If your itinerary is not eligible for a free of charge (complimentary) hotel accommodation, you may still be eligible for the paid transit accommodation service. If so, you can choose to pay for this service in accordance to your class of travel:

First & Business Class customers: 150 USD fee per person

Economy Class customers: 125 USD fee per person

Infants & Children: There are no charges for Infants, whilst children’s fees will be the same rate as adults

To learn more, please contact your local Qatar Airways office.


Är det inte konstigt att det kostar mer i F&B? Verkar bli dyrare än att boka hotell själv dessutom.
 

Jacob

Medlem
Jag har bott på transithotellet en natt och det är väldigt bra standard. Stora och fräscha rum som lika gärna hade kunnat vara på ett Hilton eller Sheraton. Ligger mitt i transithallen, ett stenkast från "teddybjörnen".

Har även varit där ytterligare en gång som media och fick en rundvisning. De har även juniorsviter som är väldigt rymliga.

Pool och gym är förstås högst frivilligt att besöka men det ingår i alla fall i rumspriset. Spa't är faktiskt riktigt trevligt. Skönt med en uppfriskande simtur och en stund i bubbelpoolen innan man går och lägger sig, särskilt om man rest några timmar innan.
 

Johanna

Medlem
Flyger du med Qatar Airways ? Om du har en transfer på mer än 8 h i Doha mellan
två QR-flighter så brukar De ordna hotell. Har fått det både i Businekkss och i
Economy vid de två tillfällen jag haft lång transfertid. Ring QRs kontor i Stockholm
och kolla - det kan ju inte bli värre än ett nej.
Tack för tipset. Ringde dom och inga problem alls. Vi fick välja om vi ville ha enkelrum eller dubbelrum. Skönt, nu kan vi sova under natten och förhoppningsvis njuta av flygningen och komma hem relativt pigga.

Älskar detta forum. Jag får så mycket bra tips. Hade aldrig hittat detta själv.
 

Kricka

Medlem
Tack, jag flyger med Qatar och business. Ringer dom och hör hur det är. Vore skönt att få sova när det är natt. Då kan vi vara vakna på flyget.

Tack för hotelltipset. Härligt med gym och pool men gissar att vi är för trötta för det. Skönt att slippa lämna flygplatsen.

Bra att det fungerade med att ordna hotell via QR ! De använder inte transferhotellet på flyg-
platsen, så vitt jag vet. Bägge gånger jag fått hotell via QR så har det varit "på stan". Flyger
man Business Class så hamnar man ofta på Oryx vid gamla flygplatsen (15-20 min med bil).
 

Voyageur

Medlem
Finns det möjlighet att i förväg önska ett visst hotell vid STPC? Hade ju varit väldigt enkelt och trevligt att t.ex. få transithotellet inne i terminalen istället för att konka sig iväg till Doha stad för ett rum.
 
Toppen