Senaste nytt

Affärslunch i Stockholm - vart går du?

Vi har kontoret nära Stureplan så när det är dags för affärslunch brukar jag hamna på ett av följande ställen:

Grodan Stureplan
Vita dukar, bra service, god mat. Nästan garanti för en lyckad affärslunch. Möjlighet att sitta utomhus sommartid. Mitt val: husets lövbiff.

Hotell Diplomat
God mat och oftast god service. Kan vara lite fullt. Fin utsikt och möjlighet att sitta utomhus om vädret är rätt, då är det ännu trevligare. Mitt val: Sashimi på Salmalax.

Prinsen
Klassisk lokal, god service. Jag gillar stämningen och maten är i allmänhet mycket bra. Vissa bord är väldigt lämpade för affärsmöten. Mitt val: Biff Rydberg.


Jag har hamnat på andra ställen såklart: Riche, Tures, Sturehof etc men de tre ovan är mina förstaval. Vilka är dina?
 

Agö

Medlem
1. Prinsen. Håller helt med dig. Jag äter alltid samma sak, Biff Rydberg. Helst undviker jag att betala själv dock (325 kr).

2. Wedholms Fisk. Alltjämt Stockholms bästa fisk. Känns fortfarande exklusivt i den ganska strömlinjeformade värld som Stockholms lunchkrogar är.

3. Råkultur. Inget slår deras sushi. Plus för uteservering.

4. East. Jag tycker att restaurangen har spottat upp sig rejält det senaste året. Några luncher har varit sensationellt bra.
 

Igorius

Medlem
Sitter på Skeppsbron om dagarna, så utbudet är lite begränsat. När jag bjuder blir det oftast:

- Gondolen för utländska förstagångsbesökare (utsikten förstås, sen är maten rätt bra)

- Gyldene Freden när tiden är begränsad (ett fåtal meter från kontoret, även hit går jag mest med utländska gäster)

- Mr French (faktiskt!) för lite mer avslappnade luncher med bekanta
 

Jakob K

Medlem
Sitter på Skeppsbron om dagarna, så utbudet är lite begränsat. När jag bjuder blir det oftast:

- Gondolen för utländska förstagångsbesökare (utsikten förstås, sen är maten rätt bra)

- Gyldene Freden när tiden är begränsad (ett fåtal meter från kontoret, även hit går jag mest med utländska gäster)

- Mr French (faktiskt!) för lite mer avslappnade luncher med bekanta

Hehe, det låter som klassiska hak för Handelsbankens representationer. Dock tycker jag även grands veranda hör till listan (handelsbankens alltså) :D

OT så håller jag med om hela listan förutom Mr French. Dom lyckades bl.a. skicka in sockrade pommes istället för saltade för att "kocken såg fel" vid ett tillfälle....
 

Jakob K

Medlem
Mitt absolut bästa förslag är smörgåsbordet på Grands veranda. Det är ett stycke svenskt kultur serverat med omsorg och en servicenivå som snuddar vid F-kabin. Besöktes för "jag-vet-inte-vilken-gång-i-ordningen" här om dagen igen.

Plus för utsikten dessutom.
 

erhel

Medlem
- Bobergs matsal har blivit väldigt trevligt nu när Frantzén har tagit över.
- Om jag har representation i tjänsten faller det sig så att det i princip alltid sker på den interna gästmatsalen, trevlig miljö men tråkigt att ibland få samma mat flera ggr på kort tid.
 
Toppen