Senaste nytt

Är det några strejker på gång hos Norwegian? Sugen på att flyga till Prag.

Sofia

Medlem
Undrar om någon vet om det är strejk eller liknande på gång inom närmsta veckorna?

Norwegian är överlägset billigast till Prag den närmaste tiden men man vill ju inte riskera att inte komma iväg.
 
A

Aurora

Guest
Undrar om någon vet om det är strejk eller liknande på gång inom närmsta veckorna?

Norwegian är överlägset billigast till Prag den närmaste tiden men man vill ju inte riskera att inte komma iväg.

Det er mange grunner til at man ikke skal tørre å fly Norwegian, men streik er iallefall ikke noe du har å frykte i det nærmeste :) Etterhvert så er det ingen faste ansatte i Norwegian, så da trenger du aldri frykte streik. Bare en haug med andre ting... ;) :D
 

Bibinski

Medlem
@Sofia du kan gott flyga Norwegian inom Europa. Du kommer nog upptäcka att skillnaden i upplevelse mellan SAS och DY är försummbar på dessa sträckor.

Edit : även om det skulle ingått gratis smoothie....
 

Sofia

Medlem
Jo, det känns onödigt att betala en massa mer för att flyga med SAS eller CSA på en så kort sträcka där inget ingår i alla fall och vi bara ska resa med handbagage ändå.

Tack!
 

Jonas C

Medlem
Tjaa när det kommer till självaste upplevelsen ombord (om vi bortser från servicen) så vinner Norwegian stort över SAS. Sprillans ny 737-800 med SkyInterior, infotainmentsystem och wifi är ganska svårslaget mot SAS gamla 737-600. Har man tur och hamnar på första raden så är benutrymmet betydligt bättre dessutom. Men jag skulle nog ändå välja SAS över Norwegian av uppenbara skäl.
 
A

Aurora

Guest
Man kan jo være så heldig at man havner på en 737 jurassic, *kremt*, jeg mener classic.
 

palmen

Moderator
Tjaa när det kommer till självaste upplevelsen ombord (om vi bortser från servicen) så vinner Norwegian stort över SAS. Sprillans ny 737-800 med SkyInterior, infotainmentsystem och wifi är ganska svårslaget mot SAS gamla 737-600. Har man tur och hamnar på första raden så är benutrymmet betydligt bättre dessutom. Men jag skulle nog ändå välja SAS över Norwegian av uppenbara skäl.
Nu finns ju ingen garanti för att det är ett sprillans nytt plan med det senaste ombord. Kan även bli en betydligt äldre modell av 737-800.
Personligen skulle jag nog inte oroa mig för att boka Norwegian inom Europa men det ska mycket till för att jag ska göra det över huvud taget, beror självklart på prisskillnaden.
 

Sofia

Medlem
@palmen det kändes onödigt att betala nästa dubbelt så mycket för att flyga med SAS/CSA så det fick bli DY. Det blir nog bra, bara ett kort hopp med enbart handbagage ska vi nog överleva. Det är ju trots allt inte som att flyga RyanAir ;)
 

sembl

Medlem
Vänta ni bara, jag överväger att flyga med DY, enkel JFK-ARN i Premium för att testa just den produkten ev nästa vecka om det inte öppnas upp Avios bonusplatser som är vettiga. Och för 4100sek så är det helt magiskt pris och då ingår mat och dricka enligt tydliga regler.

@Sofia trevlig flygresa, det är säkert inget fel på DY inom Europa och på så korta flygningar så spelar det mindre roll vad det är för flygbolag. Jag däremot kommer få äta upp min egen skjorta på 787an eller bli positivt överraskad.
 
Toppen