Senaste nytt

Tillgänglighet i First Class till Toronto för 2-för-1 awardbokning

John Mack

Medlem
Jag vet att det är för tidigt att boka än men jag tänkte ändå kolla vad ni tror om möjligheten till att få tag i 2 st F biljetter för resa till Toronto i slutet på sept 2016. Jag tänkte använda en 2-1 voucher/poäng. Är det viktigt att boka när biljetterna släpps eller kommer det nya löpande? Vilket bolag bör man satsa på?
 

Fedup

Medlem
Eftersom du tänker använda 2-4-1-voucher antar jag att du använder Eurobonus. Det släpps platser till Lufthansas F 14 dagar innan avresedatum. Swiss har du inte tillgång till. Inget annat flygbolag i LH Group har First förutom LH och LX. Du kan alltså som tidigast boka din resa i mitten av augusti, förutsatt att avresedatum är i början på september.
 

John Mack

Medlem
Resan är tänkt för 2016 och bokning är väl tidigast 330 dagar innan? Tanken är att boka något annat först och byta till Lufthansa om det finns plats 2 veckor innan. Frågan gäller vilket bolag jag bör boka först samt om det är rimligt att hitta 2 st Awardbiljetter i F.
 

palmen

Moderator
Om inte Lufthansa kommer att flyga dit med F ser jag ingen större idé att boka F dit, utan då räcker nog business istället. Alternativet är om du kan få tag på Lufthansa F till östkusten eller Chicago och sedan byta till Air Canada eller United för vidare resa till Toronto.

Tidigare har det inte varit helt omöjligt att hitta 2 award-platser i F med Lufthansa till just Toronto (även om det inte varit jättevanligt). Hur det ser ut om 1½ är dock svårt att sia om, mycket kommer att ändras fram tills dess.

Om jag vore du skulle jag boka något i business som ni är nöjda med när biljetterna börjar dyka upp (brukar vara ca 330 dagar i förväg men kan släppas när som helst efteråt). Vet inte vilka preferenser ni har med SAS direkt till Chicago/New York och byta till United/Air Canada kan vara ett alternativ. Annars flyger väl Air Canada med en Dreamliner på Köpenhamn-Toronto som säkert kan vara ett bra alternativ. I den mån det är möjligt skulle jag nog försöka undvika United över Atlanten.
 
Air Canada med Dreamliner var just det jag tänkte föreslå. Eller SAS nya A330 som borde levererats då till Newark direkt. Eller nya direktflighten till Boston?
 
Toppen