Senaste nytt

Datorn ska ligga på hatthyllan eller i väska under stolen framför

Lokföraren

Medlem
Efter många resor med sas fick jag idag veta att datorn ska ligga på hatthyllan eller i väska under stolen framför. Har alltid haft den i fickan med tidningarna innan. Hur har ni haft det med datorn?
 

HCW

Medlem
Har vid några gånger tvingats flytta på den men normalt får den ligga i tidningsfickan.

OT: Min fru blev för några flygningar sedan ombedd att lägga sin pocketbook i hatthyllan när vi satt på rad 1 på en SAS-flight. Det var en av de mera udda uppmaningar jag varit med om.
 

mha321

Medlem
De brukar för det mesta tydligt ange det i utropen (som få lyssnar på noggrannt) att datorn ska ligga i handbaggage under start och landning. Däremot brukar de aldrig följa upp det och faktiskt säga åt folk som har den i stolsfickan, utan bara de som fortsätter att ha den igång i knät...
 
  • Gilla
Reactions: fcx

In_Sweden

Medlem
Jag har haft stolsgrannar som har blivit tillsagda några gånger, osäker på bolag men förmodligen SAS.
Själv skulle jag aldrig få för mig att ta det utrymmet till min dator, mina knän har det trångt nog som det är.

OT: Min fru blev för några flygningar sedan ombedd att lägga sin pocketbook i hatthyllan när vi satt på rad 1 på en SAS-flight. Det var en av de mera udda uppmaningar jag varit med om.
Jag har ett antal gånger blivit ombedd att lägga upp allt ifrån en tröja eller halsduk till böcker, det är snarare regel än undantag att allt ska upp, vad jag märkt.
 
det beror väl mkt på vad det är för dator oxå. En 11" MacBook Air går ju enkelt att "gömma" i tidningsfickan meda nån 15.4" PC med dvd-spelare och annat krims krams tar rätt mkt plats och således oxå väger mer. Det är ju stora tunga saker de inte vill skall flyga runt vid ev nödsituation.
 
Toppen