Senaste nytt

Få Eurobonus-poäng för betald biljett utan att flyga

Spjuth

Ny medlem
Hej,

Jag har hamnat i en för mig ny situation. Mitt företag ville skicka mig till Taipei och jag bokade biljetter via vår resebyrå. Enligt vårt företags policy så bokas alltid dom billigaste biljetterna, dvs ej avbokningsbara men ombokningsbara för en kostnad.

Idag visade sig att kunden jag skulle till har ångrat sig och jag behöver inte längre åka. Men biljetterna är som sagt betalda och fakturan skickad till kunden.

Min fråga är, kan jag få EB-poäng även om jag inte går på planet och flyger till Taipei? Jag kan ju checka in online, om det behövs. Flygningen är från CPH idag fredag kl 22.50.

/Dan
 

Stefan62

Medlem
Dessvärre så kommer det inte att fungera, eftersom Du blir en "No show".

Försöker Du kreditera efteråt så upptäcks det att Du inte var med på flighten.

Om det går att trixa på något annat sätt så är jag intresserad.
 
Last edited:

Spjuth

Ny medlem
Totala antalet poäng för den här resan bör ligga på mellan 10000-12000. Så det hade varit trevligt om jag hade kunnat få dom utan att behöva spendera helgen med att flyga fram och tillbaka till Taipei ;)
 

Dr. Miles

Expert
Välkommen till BusinessClass.se, Spjuth!

Som Stefan62 har redan svarat, du kommer inte tjäna några poäng/miles om du inte flyger, även om du inte får pengarna tillbaka. :(
 

Spjuth

Ny medlem
Jag har flugit till asien ett antal gånger tidigare i jobbet, så det är inte något jag skulle se fram emot så fruktansvärt mycket. Speciellt inte eftersom vi pratar om biljett i ekonomiklass.

Nä, jag tror jag lägger ner den här tanken. Surt på poängen bara :(
 

sungtae

Medlem
Låter som SAS via Bangkok. Vilken bokningsklass? W? isf tveksamt om det är värt med 25% intjäning. i annat fall kan du väl boka om den till senare och ta några dagar i Taipei. trevlig stad.
 

Spjuth

Ny medlem
Yes, SAS till Bangkok och vidare till Taipei med Thai Air. Bokningsklass Q/W.
Jag flög med KLM nästan hela förra året, men slutade med det för att deras bonusprogram suger, så jag vet inte exakt hur mycket den här resan skulle ge.
Men när jag flög med SAS till Beijing för drygt ett år sen, samma klass, så gav det 9000 poäng/miles.

Btw, resan är altså:
CPH-BKK-TPE Avresa idag 22.50.
TPE-BKK-CPH Avresa torsdag 15e 20.10

Men hemresan går att boka om för 100 euro. Om någon är sugen går det säkert att skriva över biljetten också.
 
Last edited:
Toppen