Senaste nytt

Har någon av hotellkedjorna "hemliga medlemsnivåer"?

ski

Medlem
SAS Pandion har diskuterats flitigt. Jag undrar om det är någon som känner till om hotellkedjorna har någon liknande form av "hemliga/dolda" nivåer för i vissa fall är det tämligen lätt att nå högsta nivån. Scandic t.ex kräver 45 nätter/12 månadersperiod. Jag kan tänka mig att det finns många som bor uppåt 100 nätter/år på Scandic och kanske ännu mer. Får de då något extra?
 

Stefan62

Medlem
Jag bor ca 150 nätter på Scandic i Sverige och övriga norden, men jag har inte sett till något "extra" - alltför ofta inte ens det som enligt "reglerna" ingår.
 

agehall

Medlem
Det varierar nog från person till person vad som får en att gilla en viss kedja och deras program. Sedan hänger det ju också lite på vad som finns att tillgå på de orter man oftast besöker.
 

Concorde

Founding Member
Four Seasons har inget officiellt program, men det finns ingen kedja i världen som har så bra koll på sina gäster som dom. Det innebär självfallet att dom har system i bakgrunden som följer sina gäster.

Intercontinental Royal Ambassador annonseras inte på deras hemsidor heller, men är ett väldigt bra program med grymma förmåner.

British Airways har "Gold Guest List" som är en nivå ovanför Gold, med eget kort och ännu vassare förmåner. Den annonseras inte heller på hemsidan.
 

Jonas C

Medlem
@Concorde. Vad är det för skillnad mellan Gold Guest List och Premier? Eller är det möjligtvis samma nivå :)
 

Concorde

Founding Member
Stor skillnad!
GGL kan liknas HON Circle, dock utan privat transfer med bil, men med andra förmåner som HON saknar. Det uppnås genom att flyga väldigt mycket.
Premier, det är en helt annan femma. Finns endast ca. 1200 globalt och kortet ges endast ut efter beslut av BA's styrelse. Tumregeln är; skickar du runt 2 miljoner pund eller mer till BA är du en kandidat. A-list berömdheter samt andra som BA anser vara VIP eller bra att vara vän med kan också bli belönade med Premier.

Förmånerna är suveräna med Special Services till ditt förfogande 24/7. Alltid uppgraderad till högsta kabin, Concorde Room access, kan ta in hela sitt sällskap i loungerna, eskort genom flygplatser, säkerhet och immigration etc etc.
 

Homer

Medlem
Stor skillnad!
GGL kan liknas HON Circle, dock utan privat transfer med bil, men med andra förmåner som HON saknar. Det uppnås genom att flyga väldigt mycket.
Premier, det är en helt annan femma. Finns endast ca. 1200 globalt och kortet ges endast ut efter beslut av BA's styrelse. Tumregeln är; skickar du runt 2 miljoner pund eller mer till BA är du en kandidat. A-list berömdheter samt andra som BA anser vara VIP eller bra att vara vän med kan också bli belönade med Premier.

Förmånerna är suveräna med Special Services till ditt förfogande 24/7. Alltid uppgraderad till högsta kabin, Concorde Room access, kan ta in hela sitt sällskap i loungerna, eskort genom flygplatser, säkerhet och immigration etc etc.

De bilder av Premier kortet som flyter omkring på internet är ju ganska suddiga, så du kan väl scanna ditt
eget Premier kort så vi tydligt får se hur det ser ut :)
 
Last edited:
Toppen