Senaste nytt

Vilket Starwood hotell i Paris för en weekend - Le Méridien Etoile?

Jag ska sova en natt i Paris nästa söndag. Anländer från Doha på Qatar Airways och har egentligen inte så höga krav, skulle kunna sova på CDG faktiskt men kanske lite synd att missa en vårkväll i Paris?

Någon som testat Le Méridien Etoile? Är det värt att köra något av dom dyrare hotellen?

Skärmklipp 2015-05-26 20.00.48.png
 

sembl

Medlem
Jag bodde på Etoile för någon vecka sen, helt ok hotell med riktigt trevligt läge och gångavstånd till det mesta och tuben utanför hotellet. Fick ingen uppgradering pga konferans men fick gratis drinkar istället i baren.
 
Det återkommande problemet - vad ska man välja. Är det verkligen motiverat med ett "deluxe room" när dom inte tydligt förklarar fördelen? Vad får jag i slutändan som SPG Gold?

Skärmavbild 2015-05-27 kl. 14.00.25.jpg
 
Självklart är det ännu mer komplicerat. Observera att frukost och Wifi ingår i paketet men att det inte framgår jättetydligt - eller hur?

Skärmavbild 2015-05-27 kl. 14.05.15.jpg
 

sembl

Medlem
Jag fick ett Deluxe Room och det dög fint så jag misstänker att jag hade fått ett Urban som SPG. Om tanken är att bara sova och dra så finns det ingen anledning att köra annat än billigaste. Du har ett shopping mall precis utanför och hur mycket kafeer som serverar "frulle" utanför hotellet så jag skulle inte köra med frukost. I Lobbyn finns det en kafevagn på morgonen där man kan köpa enklare frukost och "finkaffe"
 
Jag sitter i mitt Deluxe rum nu. Hotellet är väldigt stort och lite opersonligt. Frukosten var trevligare än väntat, full service hela vägen och helt ok utbud. Fick min Financial Times och Cappucino - då är jag ofta nöjd.

Väldigt smidigt att ta sig till CDG flygplatsen, Air France bussarna går utanför dörren och tar <1 timme för €17. Min buss går om 20 minuter så jag ska snart börja packa ihop mina grejer...
 
Toppen