Senaste nytt

[Business class] Stockholm-New York/Boston, T/R, Lufthansa&co, 15.000 SEK inkl.

Senator

Moderator
Vad är ett visum då om inte en förhandsgranskning av mig som resenär? ESTA är precis som Australiens ETA ett visum.

Jag antar att om jag vill få till inrikesresor i USA kan jag inte boka via hemsidan? Jag testade men då gick priset upp till 42 tsek för LAX.

Det är inte ett visum, Sverige tillsammans med ett tjugotal andra länder har inget visumkrav om vistelsen är under 90 dagar. Jag känner inte till Australiens regler så jag kan tyvärr inte jämföra.

ESTA implementerades (om jag uppfattade rätt) tillsammans med "Advanced Passanger Information" (API) för att underlätta immigrationsprocessen på flygplatsen, men också även för att Homeland Security skall ha lite mera information innan så man kan hinna med att kontrollera om passageraren är svartlistat. En fördel numera är att med ESTA plockades den gröna I-94 blanketen bort. Denna var ofta inte ifylld korrekt och det gjorde processen mycket längre. Personligen så tar det nu runt 30-40 sekunder att ta sig in i USA.

Så per definition är inte ESTA visum.

Gällande din pris fråga så framgår det tydligt i AHO detaljer att stopover inte ingår. Så om du har lagt till inrikes stopover i USA längre än 24t gäller inte priset.

Jag provade själv:
ARN-ZRH-JFK med LX
22 timmar i New York
EWR-SFO med UA
Open jaw
LAX-ORD med UA
22 timmar i Chicago
ORD-ZRH-ARN med LX

Pris: 18.000kr

På Lufthansas hemsida kan man boka flighter med alla JV bolag om man väljer "Lufthansa Group". Jag använder ITA Matrix innan för att kolla då man inte får slutpris innan alla flighter är valda hos Lufthansa.
 

nlu

Medlem
Ser ut som BA har matchat priserna.

AHO eller någon annan med rätt verktyg kan ni verifiera?
 

Senator

Moderator
Ser ut som BA har matchat priserna.

AHO eller någon annan med rätt verktyg kan ni verifiera?

Ibland undrar jag om vi inte är lite lata d :cool:

På 30 sekunder kan man kolla på BA.com och hitta att under juli/augusti kostar Stockholm till New York 14 792kr i affärsklass. Så svaret på frågan är: troligtvis...
 

Aramisa

Medlem
Funderar på NYC i slutet av september och har hållt koll lite på deals eftersom dom släpps... tror ni liknande erbjudanden kommer för september?! Verkar ju som så gott som alla bolag släpper deals med begränsad bokningsperiod med jämna mellanrum? hade ju varit grymt med biljetter i business class den här gången :)
 

Dr. Miles

Expert
För denna kampanj vet Lufthansa&co att de inte kommer ha många affärsresenärer under juli/augusti månader och därför säljer de premiumkabinstolar i förväg ocg vill säkra intäkter.

September brukar ha bra beläggning i premiumkabiner, men det självklart beror på ekonomiskt läge.
 

riche

Medlem
Verkar det inte som att AF/KLM/Delta även de matchar kampanjen? Deras priser till New York ligger också runt 15 000SEK när jag söker i juli.
 

jumbooze

Medlem
Tänkte dra över till USA i sommar och med denna deal så blir det verkligen intressant med tanke på att jag inte hittar några low economy mina sökningar ger ca 10.000 med långa transfertider i eco.

Om man ska åka med LX/LH vilken är då den bästa upplevelsen.
Om man tar LH så kan man ju åka A380 och med LX är ju Z klass uppgraderingsbar med Eurobonus till First, är det någon chans i h****e att man lyckas med en sådan uppgradering? Vad skulle ni gjort? Jag har bara Eurobonus poäng så vill ju heslt hålla mig inom *A.
 
Toppen