Senaste nytt

24 timmar i Tokyo - har varit där tidigare - vad får jag inte missa?

Jag brände alla mina USDM poäng och en av resorna leder mig till Tokyo. Av någon anledning missade jag att stoppet blir väldigt kort - jag anländer fredag 21:35 till Haneda och åker vidare söndag 00:30. Det blir alltså bara en natt och lite mer än 24 timmar i Tokyo, jag trodde det var 48 timmar...

Jag har varit där tidigare två gånger men har nog missat 99% av det man ska se. Vad är era bästa tips första helgen i Juni?
 

NyfikenGrau

Medlem
De två ovanstående tipsen med Yoyogi-parken (särskilt Meiji shrine) och Akihabara med de bisarra tonårstjejerna som sjunger säljramsor (hoppas jag det var..) utanför elektronikbutikerna tycker jag vore en bra kombination. En promenad genom Harajuku är också kul och lätt att göra i anslutning till Yoyogi-parken. Avsluta vid den sjukt stora korsningen nere i Shibuya, eller ta Akihabara sist, nästan roligast kvällstid.
 

agehall

Medlem
Oh, ett tips till - ta med dina Bose QCxx. Det är sjukt mycket stim på en hel del håll och det är väldigt skönt att kunna avskärma sig lite.
 
Oh, ett tips till - ta med dina Bose QCxx. Det är sjukt mycket stim på en hel del håll och det är väldigt skönt att kunna avskärma sig lite.
Håller helt med, men man behöver inga lurar utan kan göra som jag. Tänk dig Tokyo som ett tv-spel. Då hittar man ljud för level-up, extra-liv, när man dör osv. Oerhört roligt.
 
Toppen