Senaste nytt

Air Lituanica slutar flyga, Stockholm Bromma-Vilnius läggs ner

Agö

Medlem
Har för mig att @Lallarn fick flyga Estonian operated by Air Lituanica på Oslo-Tallinn och att han inte var helt nöjd med kärran.
 

Lallarn

Medlem
Jag citerar mig själv:

Stämmer. Jag hade nöjet att flyga Estonian Air fast med en orangebevingad Air Lituanica-kärra mellan Oslo och Tallinn. Förutom lugn flygning, gratis Sovjet-smakande kolagodis och psykbrytsframkallande färgsättning i kabinen bjöds det på komfortabla säten med ett järnrör rakt i korsryggen. Samma kärra på vägen hem. A L D R I G M E R. Men vad gör man inte, som erkänd poängjunkie, för några extra EuroBonus-poäng?
 

Jacob

Medlem
Trist! Alltid tråkigt när företag får lägga ner.

Jag tyckte de kändes ganska seriösa och de pratade mycket om att de hade bra uppbackning av det lokala näringslivet, medan tidigare litauiska flygbolag till stor del varit statligt ägda där politiska konflikter varit ett stort problem för verksamheten. Men vad vet jag.

Flyttar förresten detta till en ny tråd.
 

pswe

Medlem
Bolaget startades av den förra borgmästaren i vilnius (givetvis med andras pengar än hans egna) sen ingick det i affärsmodellen att företag som önskade sig kommunal handläggning av exempelvis markanvisningar, på naturligtvis helt frivillig basis köpte ägarandelar i flygbolaget...så mycket för det breda ägandet...
 
Hittar ingen generell tråd om airbaltic... Iaf flög ARLANDA-RIGA-VILNIUS idag. Både avgångarna med Bombardier. Dash Q-400. Tyvärr väldigt osköna säten. Och arbaltic krånglade dels med att ändra avgångstiden från Arlanda för några veckor sedan och sen en timme sena till Vilnius. Nån mer som har erfarenhet av dom? Verkar ju som att bolaget satsar stenhårt nu.
 

Alexander P

Medlem
Hittar ingen generell tråd om airbaltic... Iaf flög ARLANDA-RIGA-VILNIUS idag. Både avgångarna med Bombardier. Dash Q-400. Tyvärr väldigt osköna säten. Och arbaltic krånglade dels med att ändra avgångstiden från Arlanda för några veckor sedan och sen en timme sena till Vilnius. Nån mer som har erfarenhet av dom? Verkar ju som att bolaget satsar stenhårt nu.

Jag har flygit mycket med Air Baltic de senaste åren (första gången 2006) och tycker att ombordsservicen inte är utöver det vanliga. Men kundbemötandet är bra. En gång skulle jag flyga till Minsk från Stockholm via Riga med Air Baltic. Planet mellan ARN-RIX var försenat och jag missade anslutningsflyget (som också utfördes av Air Baltic). Nästa flyg skulle inte gå först nästa dag och Air Baltic erbjöd fri vistelse på ett 4-stjärniga hotell inklusive transfer till och från samt frukost och lunch. Även fri ombokning till nästa flight.
 
Toppen