Senaste nytt

Är min bonusresa bokning borta?

Dr. Miles

Expert
Jag bokade Stockholm-Beijing t/r bonusresa med SAS EuroBonus poäng vid tidigare kampanj.
Jag bokade bonusresan på SAS svensk webbsida, så klart.

Jag fick 6 tecken Amadeus bokningsnummer (ej 5 tecken ResAid nummer) och jag la mitt bmi Diamond Club medlemsnummer via SAS Australia webbsida några dagar sedan.

Men nu händer mycket underlig sak.
Jag kan se min bokning varken på SAS webbsidor(både svensk och australiensisk), CheckMyTrip eller Lufthansa My Bookings, men det går att se på bmi:s webbsida!

Hur kommer det sig? Har någon vettig förklaring?
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det låter som att någon integration gått sönder, kanske när de bytte bokningssystem. Men om du kan se din resa på checkmytrip så lär ju allt vara lungt.

Varför vill du titta på bokningen via BMI's sidor?
 

Dr. Miles

Expert
Det låter som att någon integration gått sönder, kanske när de bytte bokningssystem. Men om du kan se din resa på checkmytrip så lär ju allt vara lungt.
Jag kan inte se min bokning på CheckMyTrip.

Varför vill du titta på bokningen via BMI's sidor?
Eftersom jag har lagt mitt bmi Diamond Club medlemsnummer i bokning, så antog jag att jag skulle kunna se min bokning på bmi:s webbsida och det gjorde det.

Screenshot20120307_1.jpg

Som ni kan se XBP00 som Fare basis. Men bokningen är ej gjord av bmi miles.
 

agehall

Medlem
Ah, sorry, jag läste lite slarvigt.

Jag antar att du inte har e-ticket nummer någonstans? Normalt sett får man ju en biljett direkt av EB när man bokat (eller iaf inom 24h). Om jag vore i dina skor skulle jag nog ringa EBs medlemsservice imorgon och prata med dem. Det låter skumt tycker jag.
 

Dr. Miles

Expert
Ah, sorry, jag läste lite slarvigt.

Jag antar att du inte har e-ticket nummer någonstans? Normalt sett får man ju en biljett direkt av EB när man bokat (eller iaf inom 24h). Om jag vore i dina skor skulle jag nog ringa EBs medlemsservice imorgon och prata med dem. Det låter skumt tycker jag.

Det var jag som skrev lite otydligt. Förlåt.
Ja, jag har fått e-ticket nummer av SAS som börjar med 117-, så är det nog bäst att jag ringer till SAS imorgon som du säger.
 

agehall

Medlem
Har du ett biljettnummer tycker jag du borde vara säker. Men vem vet, något kan ju ha gått snett. Men om det är så att din bokning inte längre finns, så bör ju EBs medlemsservice fixa dig en ny. De kan ju inte bara avboka din biljett hursomhelst..
 

Dr. Miles

Expert
Jag ringde till SAS och nu har vi rett utt allt. Bokningen är kvar.

En kvinlig agent kunde inte ta fram bokningen via Amadeus bokningsnummer, men det gick via E-ticketnummer.
Men det konstiga är att hon kunde se samma Amadeus bokningsnummer i bokningen, alltså de har inte ändrat bokningen eller bokningsnummer.

Det låter som att koplingen mellan Amadeus bokningsnummer och E-ticketnummer(117-) har försvunnit av någon anledning.
Kanske vid uppgradering av bokningssystemet, som agehall skrev.

Men jag undrar om hur bmi:s webbsida kunde visa bokningen? Kan det vara tack vare cache?
 
Toppen