Senaste nytt

Singapore Airlines nya Premium Economy - här är alla detaljer

Jacob

Medlem
Idag var det invigning av Singapore Airlines nya kabinklass Premium Economy som kommer sättas i trafik efter sommaren. Tidigare har flygbolaget släppt bilder på den nya stolen, nu har man även släppt detaljer på vad produkten kommer innehålla, exempelvis mat och dryck Stolen Den nya stolen går i grått med detaljer i svart och rött. Benutrymmet…
 

Jacob

Medlem
Det känns ju som ett vettigt alternativ - undrar hur prisbilden kommer se ut. Rätt avgörande för om det är attraktivt.
Bra standard för att vara premium economy, t.ex. med maten, både book the cook och tre val av huvudrätt. Någon som kollat hur det ser ut med prisbilden t.ex. till Singapore eller Hong Kong?
 

Lallarn

Medlem
Verkar helt klart intressant och en lite lyxigare premium economy än vad många andra bolag infört (jfr. SAS SmoothieGate). Men är inte stolen väldigt ful? Kanske ser bättre ut i sitt rätta element i en flygplanskropp, men just nu ser den bleka gråa färgen och de röda (orangea?) detaljerna mer ut som interiören i ett krocktest.
 

Lynx

Medlem
Fortfarande ingen på BC som testat den? Funderar på om det är värt ett extra stop jmf med direkt till Singapore från CPH för en resa senare i vår.
 

fopes

Medlem
Jo jag testade för några veckor sedan. Flög SIN-HKG med A380.
Sammanfattningsvis var jag inte så imponerad.

- Maten (hade beställt book the cook) var rätt tråkig. Upplevelsen kan ha påverkats av att det var en förmiddagsflygning. Kanske att utbudet är bättre om man får middag.
-Servicen var ganska ouppmärksam jämfört med vad jag förväntar mig på SQ
+IFE var mkt bra. Bra skärm och stort utbud.
+Priset var klart bra. Tror det bara kostade ca 1000kr extra jämfört med vanlig ekonomi.
+-Stolen var rätt rymlig men inte jättebekväm. Testade inte att försöka sova men tror inte att det hade varit så angenämt.

Du får fråga om du undrar något specifikt.
 
Toppen