Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
D

Deleted member 4971

Guest
Tusan också kollade precis på mitt hotell och det går tydligen inte att avboka :(
 

Johan Hbg

Medlem
Absolut sant. Jag hade nog också bokat en full flex boljett med annat bolag, alt om någon har 24h öppet köp så hade det varit safe.
Rättar mig själ. Köp en biljett från Kastrup med sas i go. När strejken är ett faktum så bara byter du enligt 24h öppet köp, avbokar den nya och flyttar gamla bokningen. Alt köp en plus biljett kanske.

Inte lätt det där, väldigt lätt att bli efterklok på måndag dock.
 

mha321

Medlem
Absolut sant. Jag hade nog också bokat en full flex boljett med annat bolag, alt om någon har 24h öppet köp så hade det varit safe.
Det är ju rätt många som tillåter 24h öppet köp - så länge man har is i magen och väntar med att boka till 24 timmar innan den planerade SAS-avgången så kan man ju köra med det, och behöver inte boka flex.
 
Ska flyga hem till Göteborg från Milano i nästa vecka (någon gång mellan 26/5 och 28/5). Föredrar normalt sett att flyga LIN - ARN - GOT då det är betydligt smidigare, men även möjligheten att flyga MXP - CPH - GOT finns. Är det värt att chansa på första alternativet och hoppas på vettig ombokning vid strejk eller bör jag spela säkert och flyga via CPH?
 
Toppen