Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
D

Deleted member 4971

Guest
På väg till Milano idag och sedan så får man se när man kommer hem till helgen.
Förra gången när de höll på att konka så satt jag i Frankfurt, då kändes det lite jobbigare.

Ja från Milano har du trots allt en del alternativ hem, inget att oroa sig över!
 

mha321

Medlem
Jag ska inte längre än till AMS på torsdag. Så jag hoppas på en strejkräddning från SAS Danmark om det värsta skulle inträffa. Någon gång ska det ju slå åt det hållet! Hemåt ska jag ändå inte längre än CPH...
 

jsm

Medlem
Hej alla

Är lite bekymrad eftersom jag tar med min fru på 40-årsresa till Berlin i helgen. 2 av 3 legs är med Blue1 och Jet Time, någon som vet hur varslen är lagda?

ARN-TXL SK 2677 / 22MAY 10:05 11:35 Scandinavian Airlines Operated by Blue1
TXL-CPH SK 1674 / 24MAY 15:20 16:35 Scandinavian Airlines Operated by JO
CPH-ARN SK 1408 / 24MAY 17:05 18:15 Scandinavian Airlines
 

OnAir

Medlem
Bygger vidare på föregående tema:

Är det någon med mer erfarenhet som kan spekulera lite i hur interkontinentala flygningar kan tänkas påverkas av svensk pilotstrejk? Jag har ARN - EWR inbokat den 24:e och sitter lugnt i båten än sålänge men man vet ju aldrig...
 
A

Aurora

Guest
Hej alla

Är lite bekymrad eftersom jag tar med min fru på 40-årsresa till Berlin i helgen. 2 av 3 legs är med Blue1 och Jet Time, någon som vet hur varslen är lagda?

ARN-TXL SK 2677 / 22MAY 10:05 11:35 Scandinavian Airlines Operated by Blue1
TXL-CPH SK 1674 / 24MAY 15:20 16:35 Scandinavian Airlines Operated by JO
CPH-ARN SK 1408 / 24MAY 17:05 18:15 Scandinavian Airlines

Blue1 og JetTime berøres ikke av forhandlingene uansett utfall - og SK1408 opereres av SK Danmark (altså med airbus) som ikke har sendt ut streikevarsel. Med andre ord: njemas problemas.
 
  • Gilla
Reactions: jsm

Ozz

Medlem
...hoppas att det låga mediabruset kring detta är positivt...
Nu har både Expressen och GP vaknat i ämnet.
Själv skall jag till Paris via Arlanda på torsdag och hem söndag vilket i nuläget känns jäkligt olustigt med förskottsbetalda hotellnätter och förbetalda AC/DC biljetter på lördag.
Är i valet och kvalet om jag skall boka nya biljetter med KLM från GOT via AMS och direkt hem med Air France.
Det sura i historien är att jag har GO-biljetter med SAS och blir strejken avblåst så loosar jag ju dom...
 

Johan Hbg

Medlem
Nu har både Expressen och GP vaknat i ämnet.
Själv skall jag till Paris via Arlanda på torsdag och hem söndag vilket i nuläget känns jäkligt olustigt med förskottsbetalda hotellnätter och förbetalda AC/DC biljetter på lördag.
Är i valet och kvalet om jag skall boka nya biljetter med KLM från GOT via AMS och direkt hem med Air France.
Det sura i historien är att jag har GO-biljetter med SAS och blir strejken avblåst så loosar jag ju dom...
Jag hade väntat på att strejken verkligen är ett faktum innan jag bokat nya dyra biljetter. Sas kommer omboka dig så fort det börjar. Kastrup kommer inte beröras. Be de ändra din biljett till cph-paris. Från gbg kan du nog ta dig ner på många sätt om inte sas har plan på den sträckan på torsdag.

Alternativt kommer du få tillbaka de du betalat för din go biljetter om inte flyget går.
 

Agö

Medlem
Jag hade väntat på att strejken verkligen är ett faktum innan jag bokat nya dyra biljetter. Sas kommer omboka dig så fort det börjar. Kastrup kommer inte beröras. Be de ändra din biljett till cph-paris. Från gbg kan du nog ta dig ner på många sätt om inte sas har plan på den sträckan på torsdag.

Alternativt kommer du få tillbaka de du betalat för din go biljetter om inte flyget går.
Problemet är ju att han sannolikt inte är ensam om att vilja bli ombokad i händelse av strejk. Till och med Pandion-Traveller fick ju bekymmer när danskarna strejkade vilt tidigare i år.
 

Johan Hbg

Medlem
Problemet är ju att han sannolikt inte är ensam om att vilja bli ombokad i händelse av strejk. Till och med Pandion-Traveller fick ju bekymmer när danskarna strejkade vilt tidigare i år.
Absolut sant. Jag hade nog också bokat en full flex boljett med annat bolag, alt om någon har 24h öppet köp så hade det varit safe.
 
Toppen