Senaste nytt

Du som INTE reser med Scandinavian Airlines idag eller funderar på att lämna

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
D

Deleted member 4971

Guest
Den här tråden vänder sig till dig som INTE reser med SAS idag och/eller som funderar att helt byta till någon annan allians eller flygbolag.

Vilka förändringar skulle SAS kunna göra för att du skulle komma tillbaka / inte lämna?

OBS! Det finns inga fel i den här tråden och det behöver heller inte vara förankrat i någon verklighet (Ex: bättre priser på Business / Fast SAS kanske fyller kabinen idag) Den här tråden är till för att var och en kan delge sina synpunkter precis som man själv tycker och tänker och vad som hade gjort att du som inte reser hade börjat resa med SAS igen.

Saker som framkommit i tråden kort.

Top 5
* Högre kvalitet på servicen/bemötande ombord från kabinanställda. (X15)
* Bättre priser på C biljetter longhaul. (X11)
* Mer konkurrenskraftiga priser överlag (X10)
* Tydlig/ordentlig prio boarding. (X4)
* Erbjuda en bättre produkt Plus/Europa. (X4)

* Fler kampanjpriser i Plus/Business (X3)
* Erbjuda ett större sortiment ombord. Mackor/sallader. (X3)
* Fler destinationer/direktflyg. (X3)
* Tydligare profiliering var man står Lågpris-Fullservicebolag. (X4)
* Gratis servering till alla ombord. (X4)
* Ta bort natten till lördag kravet för lägre priser på longhaul flighter. (X2)
* Bättre utbud i loungen gällande mat. (X2)
* Bättre poängintjäning till södra Europa/Längre sträckor inte en EU ZON (X2)
* Inrikes/Skandinavien Seatblock för statuskunder. (X2)
* Bättre WIFI i loungen.
* måltid där man som statuspax får välja först av det som erbjuds.
* Ett trevligt bemötande av kundtjänst med snabba svar och lösningar. (X2)
* Ta bort Plus/Go ersätt med flexibiliteten på biljetten, kaffe/te/vatten till alla och kafevagn med kvalitativa produkter till ett vettigt pris.
* Konsekvent, där man vet vad man får/köper för produkt. (X2)
* Bättre tidtabell.
* Champagne shorthaul.
* Vilken kabin på anslutade flyg i USA.
* Se till att ordna med avtal i tid / inga fler strejker.
* Lika priser oavsett bas man startar ifrån.
* Revenue baserat poängsystem.
* Större skillnad på EBG-EBD.
* SAS ledningen måste skärpa sig.
* Bättre erkännande av status.
* Bättre kvalitet på maten ombord.
* Helheten måste bli bättre.
* Bättre priser på maten ombord.
* Bättre hantering när det uppstår förseningar/inställda flyg.
* Ta ansvar när det uppstår problem från t.ex resebyrå, inte skylla på andra.
 
Last edited by a moderator:

oermen

Medlem
Jeg plejede altid at holde mig til SAS langdistance. Det er jeg næsten helt stoppet med da jeg nu får ok til at booke business direkte hvis ikke billetterne er for dyre.

Jeg har aldrig nogensinde fundet billige SAS Business billetter når jeg skulle bruge dem.
Så hvis jeg skal begynde at flyve SAS longhaul igen skal prisen på business billetter ned.
 

Treo

Medlem
Om SAS ska ta betalt för Business Class kan man inte leverera ett mellanting mellan Economy och Premium Economy (Plus i Europa)!
Tydlig prioboarding och bättre service ombord.

Nu använder jag SAS "bara" för att via segment runs hålla liv i EBG med 25% poängbonusen, annars blir det Swiss (LH) C inom *A i Europa.
 

niksal

Medlem
1. Ordentlig BOB inom Norden med matiga mackor och sallader. 2. Ordentlig prio-boarding. 3. Mer konkurrenskraftig prissättning inom Norden.

Jag är EBG och reser mest mellan nordiska huvudstäder, oftast från Helsingfors. Men på sistone har Finnair fått majoriteten av mina resor. Kvalitetskänslan är bättre, tidtabellerna passar mig bra och oftast är priserna dessutom förmånligast. Det har blivit viktigare för mig att ha Silver hos Finnair Plus än Guld på SAS Eurobonus. Med mitt resemönster ger de åt mig likvärdiga förmåner.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Om SAS ska ta betalt för Business Class kan man inte leverera ett mellanting mellan Economy och Premium Economy (Plus i Europa)! Tydlig prioboarding och bättre service ombord.

När du skriver "bättre service ombord" vad menar du då?
 

palmen

Moderator
Bättre poängintjäning till södra Europa. Ok att det var lite för bra för att vara sant tidigare med 4k per väg i plus förut, men att få 3000 tur och retur är för lite. Nu tjänar man mer poäng på att ta en swiss/lufthansa biljett till södra europa där första och sista benet flygs med SAS.

Exempel på Barcelona-resan i höst.
SAS skulle ha 5600 tur och retur i plus på de tider vi ville åka (4600 iGO)
Lufthansa skulle ha 4400 för business tur och retur och man kunde välja SAS på sträckan ARN-MUC/FRA och samma på tillbakavägen.
 
Jag hade önskat en högre kvalitet på servicen ombord. Ibland känns det som om personalen tycker att passagerare är någonting jobbigt som de får leva med på flighten, snarare än att vara syftet med att de finns ombord. Svårt att sätta fingret på, men SAS personal levererar väldigt ojämn kvalitet. Jag har inga planer på att lämna i detta nu, men jag stannar kvar trots bristerna snarare än för att jag är en helnöjd kund.
 

Jonas C

Medlem
Tycker att SAS har en bra produkt på long haul, både service och hårdvarumässigt (förutsatt att det är den nya kabinen). Tyvärr är priserna i Business för höga för att det skulle vara motiverat att flyga dem. Jag antar att prissättningen är avsiktlig för att de ska sälja få biljetter så att personalen kan fylla upp resten när de reser på ID-biljetter… Ungefär samma stuk som United kör med där de prissätter sin First Class löjligt högt ($17000 dollar för en t/r till Asien från USA) så att personalen får hela kabinen för sig själva. Gärna fler kampanjpriser i Business på sommar/julhelgen skulle uppskattas.
 
Toppen