Senaste nytt

Tips på flighter och boende på Seychellerna för familj

Jag fick ett kul meddelande i helgen från en gammal vän: "hej, vi flyttar till Seychellerna i slutet av året för att driva lyxresort" utan att gå in vidare på detaljer. Det borde innebära att vi kan få till någon form av boende där men det är inte alltid säkert.

Ni som varit på Seychellerna - vad skulle ni rekommendera oss i form av boende och vilka bolag/flighter rekommenderar ni. Beskriv gärna hur det är att vara där.

Vi tar med oss en fyraåring och en ettåring!
 
Jag kuskade runt en del där, både på huvudön och närliggande, med några vänner och barn. Bästa stället var en villa vi hyrde som låg avsides med en egen liten lagun.
Pebbles Cove: 4 Bedroom Villa in Baie Lazare with Balcony and Safe - TripAdvisor

Städerska varannan dag, och fullt utrustat kök. Paradisstränder runt hörnet nästan helt tomma.

Undvik att bo i nordvästra hörnet av ön, där de flesta turisthotellen ligger. Knökfullt med människor.
 
Vi flög ARN-CDG med AF och sen Air Seychells direkt till Mahé. Väldigt smidigt (bortsett från CDG...) och trevligt faktiskt.
Bodde på Praslin, näst största ön. Gott om resorts, men finns "billigare" alternativ speciellt på nord östra delen av ön, Cote d´or.

Vi flög även småplan från och till Mahé - Praslin, tog väl 15 min har jag för mig. Annars tar båten knappa 1.5 timmar
 
Tack för tipset! Hur flög ni till Seychellerna? Emirates, Etihopian...?
Vi körde med stop over i Dubai så Emirates var smidigast för oss, även om flygtiderna inte var helt idealiska. Värt att tänka på om ni ska flyga med barn är att innan avgång till Seychellerna så springer de runt i hela kabinen och sprutar med insektsspray. Känns inte så nyttigt för kids att dra i sig, även om personalen naturligtvis säger att det är helt ofarligt...
 
Vi flög ARN-CDG med AF och sen Air Seychells direkt till Mahé. Väldigt smidigt (bortsett från CDG...) och trevligt faktiskt.
Bodde på Praslin, näst största ön. Gott om resorts, men finns "billigare" alternativ speciellt på nord östra delen av ön, Cote d´or.

Vi flög även småplan från och till Mahé - Praslin, tog väl 15 min har jag för mig. Annars tar båten knappa 1.5 timmar

Glömde skriva vart vi bodde, på södra delen av Praslin, underbart litet undangömt hotell. Väldigt avskilt och väldigt bra service
Home
 

Impendill

Medlem

Vi åker till siloutte Island i juli men blir inte klok på båttransfern.

Känner du till om det är gratis om man bor mer än 5 nätter ?

De svarar så här:

"Kindly note that I can see my colleague to confirm the free boat transfer during your stay and upon your arrival and departure, the offer she mentioned to you was indeed correct. If you stay 5 or more nights at the resort you receive a complimentary return boat transfer during your stay, having stay this it does not include your arrival and departure boat transfers. Hence the boat transfers will be chargeable."

Supporten på chatten hjälpte mig att översätta detta och menade att det är gratis vid 5 eller fler nätter.

Vet du möjligtvis ?
 
Toppen