Senaste nytt

Lufthansa premium economy Boeing 747-8 - Var ska man sitta?

fcx

Medlem
Ja, som topic antyder. Ska ut och flyga premium economy på 747-8 för första gången och vill givetvis hitta bästa platsen.

Både Seatguru och Lufthansas egna seat maps visar att det är gott om extra benutrymme på 22 AC+HK:

Capture.JPG


När jag ska välja plats finns dock inte dessa, däremot finns 21 AC+HK, och det indikeras "extra plats" på 23 AC+HK:

Capture.JPG


Vad ska man tro, och vad ska man välja?
 
Kul att de blev bokat till slut.

Jag prövade sätena när jag åkte till Tokyo i First och jag rekommenderad en av 2 sätena vid fönstret. Premium economy är belägen mellan två delar av vanliga economy delen så du vet.
 

fcx

Medlem
Kul att de blev bokat till slut.

Jag prövade sätena när jag åkte till Tokyo i First och jag rekommenderad en av 2 sätena vid fönstret. Premium economy är belägen mellan två delar av vanliga economy delen så du vet.

För att snurra till det ännu mer så verkar Lufthansa ha två olika konfigurationer av 747-8, en där premium economy är mellan economy och economy, och en där den är mellan business och economy.

Men frågan är om man ska sitta på första raden eller inte?
 
Håller med föregående talare. Då har du ett fotstöd som fälls ut och de blir mycket bekvämare att flyga då. Men som sagt jag satt i den bara för någon minut..
 

jumbooze

Medlem
Hmm, jag satt på första raden i den som ligger mellan 2 delar av economy, där ligger även toaletterna och där samlas många människor som går emot en och pratar stundtals högt, är det dagtur så hade jag ändå valt första raden men för att sova, njae, inte givet att första raden i PE är bäst.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Svarar på min egen tråd.

Jag satt på 21 A. Dagflyg.

21ACHK är exit seats. Inga problem att sträcka ut benen. 22 DEFG är bulkhead, rätt trångt för benen. Benstöd på rad 21 och 22, övriga rader har fotstöd.

Drog oväntat kallt från dörren dock. Trots filt över benen och äkta lufthansatofflor på fötterna.

Inte så störande med toaspringet egentligen. Första raden verkade ha mycket mindre TV-skärmar.

Återkommer senare med mer fullständig rapport om Premium Economy, när jag provat på nattflyget hem också. Då kommer även svar på frågan om det var värt prisskillnaden mot economy.
 

jumbooze

Medlem
En liten fonot, letar du efter USB, så sitter den under skärmen lite dolt.
Klmmer ihåg nu det där med att det skulle kunna vara drag ( cc sa det men det var inget jag kände av ).
 
Toppen