Senaste nytt

Piloter hos SAS varslar om strejk 21 maj (gäller Sverige/Norge) *Strejk avblåst i Sverige*

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
D

Deleted member 4971

Guest
Det pågår. Jag ser det som ett bra tecken att det är relativt tyst i media. Bra förhandlingar sköts under den radarn.

Samtidigt skulle det väl vara bra med en liten ledtråd om hur det går! Inte många dagar kvar :/
 

Jimmy Elwing

Ny medlem
Det skulle jag inte lita på. Brukar vara en gammal 737 som kommer från Sthlm eller har gått ARN-LHR-GOT.

Men det borde väl ligga i SAS intresse att ha flygplan på de flygplatser som inte inledningsvis ska vara med i strejken..? Dvs, se till så att Landvetter m fl har de plan som de kommer behöva. De gör ju ingen större nytta på Arlanda...
 

jth

Medlem
Det senaste i den här frågan som kom för 2 dagar sedan var väl att man hade utsett medlare.
Sannolikt blir det inte så mycket mer info förrän de hunnit påbörja sina uppdrag.
 

Voyageur

Medlem
Hmmm har arn-cph-pek 28 maj. Förvisso en vecka in i aviserad strejk tid men kanske ändå läge att boka DY arn-cph i full flex ifall spektaklet fortsätter?
 

jth

Medlem
Själv har jag en AMS-ARN bokad den 29e Maj och är inte särskilt orolig (än). Men visst, börjar det närma sig den 21:a och inget händer kanske man skulle säkra upp med en återbetalningsbar biljett...
 

Voyageur

Medlem
Lustigt nog varslar Finnair om strejk 19-20 Maj också. Upptäckte det medan jag skumletade lite biljetter =) Dubbel nordisk strejk är ju alltid dubbelt så kul =)
 

AABack2ARN

Medlem
Lustigt nog varslar Finnair om strejk 19-20 Maj också. Upptäckte det medan jag skumletade lite biljetter =) Dubbel nordisk strejk är ju alltid dubbelt så kul =)

Det är inte Finnair som varslar om strejk utan andra fackförbund som kan påverka Finnairs trafik. Men likförbaskat är det vi slutkunder som drabbas :(
 
Toppen