Senaste nytt

Har SAS slutat att skriva bokningsklass i EuroBonus kontoutdrag?

Dr. Miles

Expert
Har SAS slutat att skriva bokningsklass i EuroBonus kontoutdrag?

Jag har märkt att SAS har slutat att skriva vilken bokningsklass man var bokad i på registrerade flyg på SAS EuroBonus konto.

Förr stod det bokningsklassen efter flightnumret, men numera står det E bakom flightnummer oavsett om det var en SAS Go flight eller en SAS Plus flight.


Förra året januari
Kod:
25 jan 2014 
Stockholm - Munich
LH 2415 K Economy Discounted
Basic Points

och så här ser det ut idag.
I SAS Go
Kod:
04 maj 2015 
Stockholm - Hamburg
SK 2645E SAS Go
Basic Points

och i SAS Plus
Kod:
12 apr 2015 
Stockholm - Hamburg
SK 2647E SAS Plus
Basic Points
 

dala

Medlem
och i SAS inrikes Business :cool:
upload_2015-5-13_15-25-27.png
 
Last edited:

fcx

Medlem
Så har det väl varit ett bra tag, dvs att man inte ser klass på SAS-opererade flyg men att den syns på flygningar med andra bolag?
 

Dr. Miles

Expert
Så har det väl varit ett bra tag, dvs att man inte ser klass på SAS-opererade flyg men att den syns på flygningar med andra bolag?
Jag har inte krediterat andra flygbolags flygningar till SAS EuroBonus ganska lång tid (oftast till United Mieage Plus eller till Avianca LifeMiles) därför vet jag inte om det är så även idag.
Kanske andra kan bekräfta?
 

AABack2ARN

Medlem
Tror det infördes i samband med SAS Plus/SAS Go. En riktig försämring tycker jag personligen :(.

För övrigt lite små kul att de fortfarande indikerar om man flyger på e-biljett eller pappersbiljett på SAS (Bokatsven E efter flygnumret...) ;)
 
Jag har inte krediterat andra flygbolags flygningar till SAS EuroBonus ganska lång tid (oftast till United Mieage Plus eller till Avianca LifeMiles) därför vet jag inte om det är så även idag.
Kanske andra kan bekräfta?
Skærmbillede 2015-05-13 kl. 16.24.43.png

Gætter på det kom da man strømlinede optjeningen for Go / Plus / Business. - Dvs. De burde begynde at skrive bookingklasse igen nu hvor optjeningen er differentieret.
 
Last edited:
A

Aurora

Guest
Jag har inte krediterat andra flygbolags flygningar till SAS EuroBonus ganska lång tid (oftast till United Mieage Plus eller till Avianca LifeMiles) därför vet jag inte om det är så även idag.
Kanske andra kan bekräfta?

Ja jeg har fått bookingklasse notert både hos Austrian (S) og Lufthansa (L) etter mine krediteringer til EB nå i Mai.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Ja det försvann väl i samband med Go/Plus grejset.

30 apr 2013 New York - Oslo
SK 0908E L Economy
Basic Points

10 sep 2014 Kiruna - Stockholm
SK 1049I SAS Business/SAS Plus
Basic Points

24 aug 2014 Frankfurt - Stockholm
SK 0638E SAS Go
Basic Points
 
Toppen