Senaste nytt

Imorgon är det dags, första försöket med Priority Pass. Vilken lounge är bäst?

Brandten

Medlem
Jag får börja med att säga att jag försökt söka efter konstens alla regler uppe i sökfältet på just "bästa loungen Arlanda" med/utan +, med/utan "", med/utan ord men inte hittat.

Ska resa ARN - OSL - BGO imorgon 14/5 och BGO - CPH - ARN på lördag 16/5 och undrar helt enkelt vilka lounger man ska fokusera på på dessa flygplatser nu när man ska testa Priority Pass för första gången. Flyger visserligen SK Plus så har access ändå men ska bli kul att testa PP.

På ARN har jag följande att välja mellan:
T2 - Aurora Executive Lounge by Menzies
T5 - Menzies Executive Lounge
T5 - Stockholm Arlanda Lounge
T5 - Menzies Business Lounge

På OSL och BGO var det tydligen ingen lunge?!

På CPH
T2 - Aviator Lounge
T2 - Aspire Lounge
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jacob

Medlem
På Arlanda går den första bort eftersom den är i terminal 2, även den tredje går bort eftersom den ligger i non-Schengen. Av de två som är kvar är Menzies Exectutive Loungen en no-brainer som val. Dock har den numera ganska begränsade öppettider och är exempelvis inte öppen på kvällstid.

Inga Priority Pass-lounger i varken Oslo eller Bergen.

I Köpenhamn skulle jag välja Aspire Lounge då inredningen är trevligare och dessutom är det generellt färre besökare.
 

Brandten

Medlem
Appen var kanon. Har testat SAS Pop Up Lounge nu vilket inte var någon höjdare. Sitter i Menzies Executive Lounge och det enda som var bättre här var att det fanns kaffemaskin. :)

Orutinerad som jag är har jag ju glömt att skriva i tråden (vart den nu är?) att jag kan gästa in. Är på flygplatsen fram till 1045.
 
Toppen