Senaste nytt

Bonusmiles under sommaren på American Airlines (och troligen övriga oneworld)

AABack2ARN

Medlem
Mellan 07MAY och 07AUG kan man tjäna extra miles på AAdvantage om man flyger första klass, business klass eller fullpris ekonomi

Kan ge en hel del poäng till bra pris om man kombinerar med rean som pågår just nu eller normala lågpris business-biljetter under sommaren. Eftersom det inte finns något som exkluderar icke-amerikaner antar jag att den gäller samtliga.

AABonus.png


Jag antar att motsvarande kampanj borde finnas hos BA, AY och IB, men har inte kollat upp detta själv.
 

jumbooze

Medlem
Hmmm,
nu spånar jag lite här men om man försöker sig på en statusmatch till Platinum och kör 3 vändor för ovanstående 115k extra miles då borde det bli en hel del miles till kontot.
Eller kanske till och med Exec Plat om man hittar en challange som funkar det brukar väl vara 30.000 EQP?
Nu ska jag bara läsa på om hur AA räknar på saker och ting, har ju bara köpt USDM miles tidigare så jag har ju tjänat väldigt lite av mina miles "Butt In Seat" på AA.
 

Homer

Medlem
Jag antar att motsvarande kampanj borde finnas hos BA, AY och IB, men har inte kollat upp detta själv.

Jomen BA:s gäller uttryckligen bara för de med Nordamerikansk adress och bara om man börjar resan i Nordamerika (dvs. USA, Kanada och Mexiko)


AA skriver ju förresten
Fly to Europe and earn up to 115,000 bonus miles

Fast läser man reglerna verkar det inte finnas några begränsningar
 

AABack2ARN

Medlem
Jag såg även samma promotion på den brittiska AA-sidan och där hänvisar man till samma registreringskod NA015 men med texten

Fly a return transatlantic trip with American Airlines and our partners and you’ll be rewarded with up to 115,000 AAdvantage bonus miles. Fly up to three round-trips on American, US Airways, British Airways, Finnair and Iberia and be rewarded each time you fly in the following cabins:

och en annorlunda formatterad tabell med samma bonusintjäning. Så jag tror den räknas oavsett var kontot är registrerat. Övriga europeiska siter visar inget.

Har hört talas om att det finns challenge till Executive Platinum men jag har aldrig sett någon sådan själv. Du får nog nöja dig med en challenge till Platinum. Har du redan status hos AA när du påbörjar detta kommer du dessutom få extra miles om du flyger C eller F.

Dubble EQP gäller för övrigt inte challenges om jag förstår saken rätt. Men i praktiken borde två resor ge Platinum.
 

jumbooze

Medlem
Får man inte extra miles som om man hade statusen under challengen?
Då har jag nog missförstått det hela lite.min kalkyl var att man skulle få 115k + ((faktiska miles * 1,5 för klassen ) + 100% av faktiska miles för status) * 3 flyg ca 178k plus ett platinum kort men men som sagt jag är grön på AA
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror du först får statusen när du klarat din challenge. Så börjar du statuslös kommer du således få bonusmile först när du klarar av utmaningen. Men jag har själv aldrig nyttjat en challenge så jag vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar.
 

jumbooze

Medlem
Jag tror du först får statusen när du klarat din challenge. Så börjar du statuslös kommer du således få bonusmile först när du klarar av utmaningen. Men jag har själv aldrig nyttjat en challenge så jag vet faktiskt inte riktigt hur det fungerar.
Verkar som du har rätt, jag tror USDM funkade på "mitt" sätt men inte AA.
Synd att inte AB numrerad AA flight räknas annars hade man kunnat åka till Curacao X 3 via MIA med den nya rean.
 
Toppen