Senaste nytt

Flyga med BA 0001 från London City airport till JFK (business)

flapps

Medlem
Hej

Jag sitter just nu och skall boka en go New York resa i Juni för mig och frun. Sitter och kollar runt lite och får då upp en flight från London city airport med BA med en A318 som tar iofs en timme extra men min fråga är: Är detta en bra produkt jämfört med BA 747:an som jag inte heller har provat. Ni som har koll på Ba:s kärror vilken rekomenderar ni? Där är också att man resa med AA 777. Har bara rest tidigare med SAS och Continental och Lufthansa så jag har ingen koll och vill gärna testa BA.. Skulle bli djupt tacksam för lite förslag om någon har tid och orkar :)

mvh / flapps
 

Concorde

Founding Member
Hej,

Kör LCY-JFK ut och vanlig 747 Club World tillbaka. Då får du uppleva det bästa med LCY servicen på utresan: Dag flight, Shannon-Shuffle och US immigration, ingen kö i New York eftersom du landar som inrikes passagerare. På hemresan får du testa BAs bästa terminal i hela nätverket, JFK T7 där du som Club Passagerare har en egen terminal i terminalen med Check-in, Security och sedan den mycket trevliga Terraces Loungen (samma koncept som Galleries Club) med pre-flight supper middag samt Spa.
På Heathrow T5 får du sedan testa loungerna där innan hemresan till Arlanda.

Har du fler frågor är det bara att posta :)
 

flapps

Medlem
Hej Concorde

För det första tack för en kul och bra rapport om resan från LCY.
Kommer definitivt boka den rundan som du föreslår :) Avresan blir den 15 Juni från OSL och hem den 21:e Juni
Kommer nog bli en upplevelse precis som du skriver i den reserapport :)

Ett par frågor bara innan jag bokar..

Har som sagt aldrig flugit med BA business förr och har precis nu gått med i deras program därav 0 poäng i allt ;)
Hur får jag mest maximalt utdelning av avios m,m på denna turen? Är det smartast att boka från BA hemsida eller från någon annanstans som du tror man kan få ett bättre pris på? Är det smartast att resa direkt från Oslo eller är det bättre att boka (billigare) via nån annan flygplats?

mvh flapps
 

Concorde

Founding Member
Boka alltid via ba.com eller över telefon med BA. Du hittar inte bättre priser någon annanstans för business biljetter, samt dom postar garanterat poäng. Observera att jag säger telefon för att ibland får ba.com inte ihop bokningar och man måste ringa. Då ska man säga att det gick inte att boka via ba.com för att slippa ca. 300 i avgift.
Kan vara värt att kolla att starta resan från Arlanda. Det är ofta 5000 SEK dyrare för min kompis som bor i Oslo när vi ska på gemensam resa till NYC. Du har ju massvis med flighter mellan OSL-ARN med Norwegian och SAS för en spottstyver.

Du får Brons direkt på denna resa och inte långt från Silver.
 

Kricka

Medlem
Under Reserapporter finns några rader om min (goda) erfarenhet på sträckan
LCY-JFK. Håller helt med Concorde om returen via LHR !
 

Senator

Moderator
Jag håller fullständigt med Concorde att resan mellan LCY och JFK är bäst att prova detta.

Det pågår nu en rea från London fram till 13 mars. JFK/EWR kostar £1565. Lägg till en t/r från ARN/OSL i Club Europe för 2.500kr. Om du känner dig väldigt sugen, kan du åka First som kostar £499 extra per väg :p

AHO kollade detta och man kan lägga till END-ON på dessa. Det vill säga, att man kan få en kombinerat biljett här. Mer detaljer i denna tråd:
http://www.businessclass.se/british...itish-airways-united-kingdom-rea-fran-uk.html

Observera att det finns några bra flyg/hotell erbjudande också här.
 

flapps

Medlem
Det pågår nu en rea från London fram till 13 mars. JFK/EWR kostar £1565. Lägg till en t/r från ARN/OSL i Club Europe för 2.500kr. Om du känner dig väldigt sugen, kan du åka First som kostar £499 extra per väg :p

Såg detta också men det gäller bara till den 12 Juni och vi kan resa tidigast den 15:e.. Skall man vänta och boka en vecka eller två för att kanske få ett bättre pris än det jag har fått nu? Skiljer ju faktiskt nästan 10 papp på att resa innan den 12 än den 15:e

/flapps
 

Senator

Moderator
Sorry, jag hade för mig att detta var fram till 30 juni... Den goda nyheten är att man kan resa hem efter den 10:e, den dåliga nyheten är att sista utresedatum är den 10:e juni...

"Vanligt" pris från ARN till NYC är 19.000kr (SEK) så man sparar inte så mycket med kombinationen. Från OSL kostar det samma i NOK.

Jag vet inte vad jag skulle säga. Det kan komma en rea till från Skandinavien, men svårt att säga när..
 
Toppen