Senaste nytt

Economy class ut och business class hem med Swiss/Lufthansa

A380*G

Medlem
Som titeln säger, hur prissätter man en resa med blandade kabinklasser om man vill åka LX och/eller LH? Deras hemsidor tillåter ju inte sådana forcerade bokningar. Vill åka Y ut och C hem.
 

Dr. Miles

Expert
Om det är endast SWISS(LX) flygningar, så kan du faktiskt välja Economy ena vägen och Business på andra vägen, på SWISS webbsida.
.
 

Senator

Moderator
Som titeln säger, hur prissätter man en resa med blandade kabinklasser om man vill åka LX och/eller LH? Deras hemsidor tillåter ju inte sådana forcerade bokningar. Vill åka Y ut och C hem.

Det går att boka båda LX och LH på Lufthansa ® - Book cheap flights online | Cheap Lufthansa airline tickets from 999kr om man väljer "Lufthansa Group". Dock går det inte att blanda bokningsklasser. På Book flights at low price online kan man boka bladning av klasser dock enbart Swiss.

Ring Swiss, det kostar dig 250kr att boka via telefon. Det är det ok, då får du det du vill ha.
 

A380*G

Medlem
Ok tack, får ringa istället som ni tipsar om. Vill åka ut med LH och hem med LX pga flygtiderna. Dock, det vore skoj att veta ungefärliga priset.
 

Senator

Moderator
Ok tack, får ringa istället som ni tipsar om. Vill åka ut med LH och hem med LX pga flygtiderna. Dock, det vore skoj att veta ungefärliga priset.

Kolla ITA Matrix innan. Se vad båda tar i C och Y till destination och datum du skall resa. Eftersom alla bokningsklasser kan kombineras mellan dessa två bolag får du en uppfattning innan. Kombinera utresan baserat på ditt val med hemresan. T.ex. Lufthansa Y ut + Swiss C hem.
 

A380*G

Medlem
Smart, hade nästan samma tanke. I princip kan man ta (Y ut + C hem)/2..... Eller? :) givet att det är samma bokningsklass... Ja du fattar?
 

Senator

Moderator
Smart, hade Östman samma tanke. I princip kan man ta (Y ut + C hem)/2..... Eller? :)

Ungefär... det kan t.ex. finnas billigare bokningsklass på något av flygen (t.ex. ut billigare än hem) Titta noggrant hur priserna är sammanställda....

Mitt tips med att ringa Swiss baseras på att dom är billigare än Lufthansa (avgift på telefon) om jag minns rätt. LH tar 500kr för Intercont, medan Swiss tar 250kr.
 

fly4fun

Medlem
Jag väcker liv i en gammal tråd då jag har liknande frågeställning. Jag vill boka LH C ut och Y hem. Någon som vet hur man går till väga?
 
Toppen