Senaste nytt

Tråden om att bjuda okända på fika ombord SAS

  • Thread starter Deleted member 4971
  • Startdatum
D

Deleted member 4971

Guest
Ja genom EBD kan du bjuda på dryck. Reser man ensam kanske stolsgrannen förtjänat det?

Jag har länge tänkt att bjuda någon okänd men det har av olika anledningar inte blivit av förrens idag. Kopierat från en annan tråd.

Satt en mamma med spädbarn och en flicka på kanske 5 år give or take 1-2 år på raden bredvid. Efter boarding fick hon en leksak och under flygningen ett ritblock och en jädrans massa uppmärksamhetunder hela flygningen, härligt att se. Tänkte jag också skulle bidra och meddelade killen som serverade mig att flickan var min +1 ge henne vad hon vill ha och det skötte han snyggt :)

Tänkte vi kan ha den här tråden för att dela med oss av våran generositet gentemot okända ombord. Fyll på!
 

Jonas C

Medlem
Börjar man bjuda randoms på fika kommer nog SAS ganska fort dra in fri dryck förmånen för EBD. Ungefär som SJ gjorde när de drog in (eller rättare sagt begränsade) kaffet för SJ Prio Grå/Svart, då för många började bjuda stolsgrannen på fika ;)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Börjar man bjuda randoms på fika kommer nog SAS ganska fort dra in fri dryck förmånen för EBD. Ungefär som SJ gjorde när de drog in (eller rättare sagt begränsade) kaffet för SJ Prio Grå/Svart, då för många började bjuda stolsgrannen på fika ;)
Ungefär som att sälja status i marknadsforumet? Men att bjuda på en läsk går icke för sig? Upp till var och en att göra som man vill. Är man inte intresserad är det ingen som tvingar en, vill man dela med sig kan man göra det här.
 

sembl

Medlem
Underbart initiativ @SAS404 jag brukar köra samma sak när jag flyger domestic AA. Brukar sällan ta något utan bjuckar min stolsgranne om denna är trevlig på en gratis snackbox eller någon premiumdrink som man får som Exec Platinum.

Lite som när jag betalar biltull här så brukar jag betala för den bakom om det är en summa på någon dollar då jag själv råkat ut för att få passera gratis då framförvarande betalar. Små saker som gör andra glada är värt hur mycket som helst.
 
Toppen