Senaste nytt

På tal om galenskaper - nytt lågvattenmärke i kontakterna med SAS' telefonsupport

HON-II

Medlem
Jag har (tyvärr) en bokning med SAS gjord av en resebyrå i Singapore - det gäller ett anslutningsflyg ARN-FRA i Plus nästa vecka med anknytning till ett SQ flyg till SIN. Biljett fare basis är C, även på SAS sträckan (jag vet, slöseri med pengar med tanke på att man inte får en C produkt). Jag ringde nu under helgen från Singapore till SAS' EBG nummer, för att be dem lägga in mitt EBG nummer i bokningen för SAS flyget samt att reservera en sittplats. Resebyrån i Singapore kunde konstigt nog inte komma åt SAS flyget i bokningen, däremot gick det utan problem att komma åt LH flyget FRA-ARN på vägen till Stockholm. Den som svarar på SAS kundsupport säger (hör och häpna!!) att han är ny och inte vet hur man lägger in en sittplatsreservation...... Sedan säger han att han inte kan lägga in ett Eurobonus-nummer. För att göra det måste man ringa Eurobonus (d.v.s. tryckvalet för att att boka Eurobonusbiljetter). Jag frågar om han skojar, men han säger nej, så här är det. Ringer således Eurobonus-supporten, och de säger att de skall lägga in numret, men de kan inte välja en sittplats!. Är detta på fullt allvar SAS av idag? Man tar sig för pannan och blir deprimerad. Jag trodde att mardrömmen var att ha att göra med amerikanska bolag (UA, DL, AA) via telefon, men det är rena drömmen jämfört med att ha att göra med SAS.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Du kan inte välja sittplats om bokning är gjord via resebyrå om jag fattat det rätt. Ja eller åtminstonde har det varit tjorv med detta, se tråden som länkas nedan.
 
Last edited by a moderator:

HON-II

Medlem
Om det stämmer, är det en total galenskap som SAS är ensam om bland alla flygbolag som jag känner till....
 

HON-II

Medlem
Jag skall pröva, men det är självklart att flygbolaget (i det här fallet SAS) kan lägga in en sittplats manuellt - det är ju hela idén bakom att ringa upp dem. Det absurda är att SAS inte gör det - eller som båda telefonsupport-operatörerna (bokning & Eurobonus) sade - de vet inte hur man gör....
 

mha321

Medlem
Prova att maila guld-supporten. Min erfarenhet är att de som sitter där brukar ha lite bättre koll. (Inte bra - det är fortfarande kundtjänst-frontend - men bättre än de som tar telefonerna). Har använt dem ganska många gånger för att byta sittplats (t.ex. bokat via LH - vilket ju är "lite som resebyrå" sett utifrån kan man gissa. Har alltid funkar utom när det varit LH-kod på flyget)
 

HON-II

Medlem
Ja, varför inte maila guld-supporten? Per telefon går det ju bevisligen inte och online lyckades jag inte via LH och LOT siterna. Vad har de för email adress?
 

HON-II

Medlem
Hej, tack, jag fick meddelandet. Du har helt rätt, tänkte mig inte för: dylika adresser eller telefonnummer är naturligtvis inte för "public display".
 
Toppen