Senaste nytt

Boeing lanserar Space Bins - med plats för 50 procent fler handbagage

BusinessClass

Redaktör
Allt fler passagerare väljer att hålla sig till enbart handbagage när de ska ut och resa och detta innebär ett allt större dilemma för flygbolagen. Inte bara handlar det om att förvaringen inte räcker till, det innebär också att ombordstigning och avstigning tar betydligt längre tid när passagerare behöver leta igenom kabinen för att finna ledig plats…
 

Stefan62

Medlem
Ser ut att vara en bra lösning på ett "problem" - för egen del tar jag dock aldrig med mig bagaget ombord.
 

AABack2ARN

Medlem
Funkar nog bra när alla reser med den typen av väskor. Utmaningen är (i mitt tycke) alla som har med sig allköns plastpåsar, stråhattar och gud vet vad som tar upp alldeles för mycket volym i hyllorna... Mitt handbaggage väger en del men tar inte mer volym än vad som tillåts.
 

Anfield

Medlem
Funkar nog bra när alla reser med den typen av väskor. Utmaningen är (i mitt tycke) alla som har med sig allköns plastpåsar, stråhattar och gud vet vad som tar upp alldeles för mycket volym i hyllorna... Mitt handbaggage väger en del men tar inte mer volym än vad som tillåts.


Jag väntar bara på att någon ska dyka upp med en guld fisk i en skål. Lustigt att se vad för roliga saker folk kan komma på att ta med sig på flygturen !
 

Magnus_K

Medlem
Jag är en av dom som tar med mig en stor väska ombord men aldrig så pass stor att det inte finns en möjlig chans.
Är man först ombord så kan man välja på short haul och på long haul business är det inga konstigheter finna gott om plats.
Ska strax iväg 17 dagar och kör endast handbagage. Finns tvätt och stryktjänst på hotellet så varför lägga energi på att packa en gigantisk väska som säkert bara försvinner på vägen?
 

nilsson

Medlem
Ser ut att vara en bra lösning på ett "problem" - för egen del tar jag dock aldrig med mig bagaget ombord.

Det är ju självförvållat i och med avgifterna på incheckat baggage. Jag hade nog hellre sett att man får lägga allt baggage på vågen och betala för vikten. Det går väl inte bra ihop med self service check ins å andra sidan.
 

In_Sweden

Medlem
Jag skulle vilja åka på en flight med så ordningsamma medpassagerare att de packar in väskorna som på bilden..
Du är uppenbarligen en typisk Businessclass.se medlem, som aldrig har åkt med Ryanair. Där ser ombordpersonalen till att det blir så väl inpackat, ungefär som på bilden.
 
Toppen