Senaste nytt

SAS New Business Class - In pictures

Efter lite inspiration av @flum tog jag tillfället i akt och fotograferade hej vilt på min senaste resa från New York i SAS nya business class. Nu är dock en del bilder tagna med ipad och en del med systemkamera för att jag helt enkelt inte hann men jag hoppas ni tycker om dom ändå :) . För er som har frågor kan ni självklart ställa dessa här nere i tråden om hur servicen var och andra funderingar. Jag kommer att fixa en fullskalig review i flygdelen men kunde inte riktigt hålla mig ifrån att dela bilderna jag tagit. Enjoy!

Stolen
IMG_0805.jpg

Översikt
IMG_0820.jpg

Dagens meny
IMG_0845.jpg

Hängde den uppe fick du sova genom frukosten.

IMG_0850.jpg

Ett glas champagne.
IMG_4042.jpg

Strömuttag, kontroll, hörlurar, amenity kit och förvaring
IMG_4044.jpg

Styrpanelen till sätet
IMG_4046.jpg

Ett besök i cockpit ombord denna A330
IMG_4048.jpg

Amenity kit
IMG_0812.JPG

Innehåll i amenity kit
IMG_0813.JPG

Champagnen fick stå kvar.
IMG_4072.jpg

Förrätt 1
IMG_4077.jpg

Förrätt 2
IMG_4082.jpg

Varmrätt
IMG_4085.jpg

Efterrätt
IMG_4087.jpg

Stolen i sängläge
IMG_4089.jpg

Stolen i sängläge
IMG_4090.jpg

Business Class egna bar.
IMG_4094.jpg

Inflygning till Arlanda
IMG_0863.jpg
 
Last edited:
hur är sängen att sova i ?

Måste ta en sväng och tesat stolen..meeeeen bygger hus just nu såatteseru...mjaaa hus=svarta hålet för pengarna..
 

flum

Medlem
Efter lite inspiration av @flum tog jag tillfället i akt och fotograferade hej vilt på min senaste resa från New York i SAS nya business class. Nu är dock en del bilder tagna med ipad och en del med systemkamera för att jag helt enkelt inte hann men jag hoppas ni tycker om dom ändå :) . För er som har frågor kan ni självklart ställa dessa här nere i tråden om hur servicen var och andra funderingar. Jag kommer att fixa en fullskalig review i flygdelen men kunde inte riktigt hålla mig ifrån att dela bilderna jag tagit. Enjoy!

Stolen
Visa bifogad bild 34925

Översikt
Visa bifogad bild 34926

Dagens meny
Visa bifogad bild 34927

Hängde den uppe fick du sova genom frukosten.

Visa bifogad bild 34928

Ett glas champagne.
Visa bifogad bild 34930

Strömuttag, kontroll, hörlurar, amenity kit och förvaring
Visa bifogad bild 34931

Styrpanelen till sätet
Visa bifogad bild 34932

Ett besök i cockpit ombord denna A330
Visa bifogad bild 34933

Champagnen fick stå kvar.
Visa bifogad bild 34935

Förrätt 1
Visa bifogad bild 34936

Förrätt 2
Visa bifogad bild 34937

Varmrätt
Visa bifogad bild 34938

Efterrätt
Visa bifogad bild 34939

Stolen i sängläge
Visa bifogad bild 34940

Stolen i sängläge
Visa bifogad bild 34941

Business Class egna bar.
Visa bifogad bild 34942

Inflygning till Arlanda
Visa bifogad bild 34929
Ahh, vad underbart. finfina bilder. Nu blir jag väldigt sugen att flyga SAS nya C-kabin. Bra jobbat!!
 
Last edited:
hur är sängen att sova i ?

Måste ta en sväng och tesat stolen..meeeeen bygger hus just nu såatteseru...mjaaa hus=svarta hålet för pengarna..

Sov enbart 25 min under flygningen för jag hade en lång pratstund med crew i galley. Stolen bäddas med en liten madrasskydd snarare än en "madrass" som många bolag kallar de. Det behövs absolut en extra kudde men när man väl lagt sig ner så somnar man väldigt snabbt. Så slutsatsen är att den är inte bäst men den är bra!
 

Jonas C

Medlem
Intressant rapport! Du fick exakt samma meny som jag hade på SK904 förra året. Gick det bra att få två förrätter? Tänkte främst med tanke på att de tar med sig så att ingen ska bli utan sitt val.
 
Intressant rapport! Du fick exakt samma meny som jag hade på SK904 förra året. Gick det bra att få två förrätter? Tänkte främst med tanke på att de tar med sig så att ingen ska bli utan sitt val.

Fick två förrätter utan problem. Drog i mig en laxtallrik till 2,5 timme efter middagen ute i galleyt så de finns mat. Dock var pasta valet till varmrätten slut när dom kom till min rad.
 

Jakob K

Medlem
Fick två förrätter utan problem. Drog i mig en laxtallrik till 2,5 timme efter middagen ute i galleyt så de finns mat. Dock var pasta valet till varmrätten slut när dom kom till min rad.

Vad har du för kast på SK? Tar dom hänsyn till sådant vid val av varmrätter?

mvh
 

Thomasn

Medlem
Tack för snygga bilder Simon, nu blev man sugen på att testa! Du som har flugit mycket, vilka tycker du har bättre stolar i C än SAS?
 
Toppen