Senaste nytt

Vågar man boka på Orbitz

WTP

Medlem
Har hittat en resa på ITA Matrix och får liknande pris på Orbitz.
Mrjet och de andra sajter kommer inte i närheten av ITA och Orbitz.
Vågar man boka? Är det ngn där ute med tillgång till EF eller liknande som kan kolla om det finns plats, gärna 2 i miten?

upload_2015-5-8_21-44-7.png
 

AABack2ARN

Medlem
Vad kostar samma flyg på de andra siterna då? Du har fått priset i dollar så det verkar som om det skulle kunna uppstå ett POS-problem om du betalar med ett svenskt kort. Har ingen aning om hur Orbitz fungerar.

Orbitz och MrJet ingår i samma grupp så det känns som om MrJet borde kunna erbjuda samma priser..?

P.S. På MrJet.se får jag priset 19753SEK för exakt samma flyg medan xe.com översätter priset ovan till 17043SEK med aktuell kurs. Men i verkligheten får du nog betala en klart sämre kurs.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Jorå. Ange att du vill flyga med Cathay Pacific och SAS och inte multicity så dyker rutten upp en bit ner i listan.
 

WTP

Medlem
Jorå. Ange att du vill flyga med Cathay Pacific och SAS och inte multicity så dyker rutten upp en bit ner i listan.
Får du priset?
Jag får följande :(

EDIT: nu ser jag att du uppdaterade din första post med priset, men kan det skilja så mkt med "klart sämre kurs"? Vågar man?

upload_2015-5-8_22-18-29.png
 
Last edited:

WTP

Medlem
Varför skulle du inte våga boka hos Orbitz? Har bokat där många gånger och det har fungerat bra varenda gång.
Nja, bara undrar om det blir mkt dyrare än vad xe.com översätter 4130 USD (ca 34000 SEK) och sen det är lite konstigt att jag kan inte hitta samma biljett någon annanstans.

Bara outbound på QR kostar:
upload_2015-5-8_22-50-28.png
 
Toppen