Senaste nytt

Hjälp med SAS-pris till Frankfurt

Fredrik

Medlem
Jag har letat efter platser på flyg till FRA i slutet på månaden och i mitten på augusti och har noterat att biljetterna är oerhört dyra. Det är svårt att hitta envägs ekonomibiljetter för lägre än ungefär 2800 och jag tolkar det som att väldigt många platser är bokade. Det vore bra för SAS men dåligt för mig.

Rimligen innebär det här också att bonusbiljetterna är slut då resenärer antagligen använder sånt om de kan när ordinarie biljetter börjar bli dyra. Alla är ju inte så taktiska som vi.
 

Kristofer

Medlem
Jag har letat efter platser på flyg till FRA i slutet på månaden och i mitten på augusti och har noterat att biljetterna är oerhört dyra. Det är svårt att hitta envägs ekonomibiljetter för lägre än ungefär 2800 och jag tolkar det som att väldigt många platser är bokade. Det vore bra för SAS men dåligt för mig.

Samma här. Ska ned till Frankfurt om en månad ungefär, och noterar också att det är svindyrt. Finns det något trick? Antar att de räknar med att de som åker med slutdestination FRA till största delen är affärsresenärer, och sätter priserna därefter.
 

cbroxe

Medlem
Hej!

Köp saxade biljetter!

Jag testade så här 3/8 ARN-FRA (SK635).
Retur 17/8 FRA-ARN (SK638)
SAS kallar denna biljett "RoundTrip Special"
Pris 1247:- T/R!!!

Mindre än halv priset jämfört med enkel biljett.
MAO, släng returbiljetten :)


//Christopher
 

Gnopps

Medlem
Jag flyttade inläggen ovan till en ny tråd eftersom säkert flera kan ha nytta av billigare biljetter till Frankfurt.

cbroxe har väldigt bra tips, låt oss veta om det hjälpte!
 

Roger J

Medlem
Ha ha, man har ju nästan glömt detta med saxningen. Som en kompis från förr. Har vant mig helt och hållet med SAS enkelpriser.
 

Kristofer

Medlem
Hej!

Köp saxade biljetter!

Jag testade så här 3/8 ARN-FRA (SK635).
Retur 17/8 FRA-ARN (SK638)
SAS kallar denna biljett "RoundTrip Special"
Pris 1247:- T/R!!!

Mindre än halv priset jämfört med enkel biljett.
MAO, släng returbiljetten :)


//Christopher

Haha, strålande! 3000 spänn billigare. Tusen tack!
 

Roger J

Medlem
Jag förstår varför flygbolagen gör så här, det handlar om att "skydda" biljetter i premium-klasser. Sen ger det mer "wood for the fire" för communities som businessclass.se eftersom vi måste "hustla" mer med biljetterna. Nu kör vi!
 
Toppen